Panik Atak ve Kalp Krizi Farkı Nasıl Anlaşılır? - HicrettaylaN

Panik Atak ve Kalp Krizi Farkı Nasıl Anlaşılır?

HicrettaylaN
8 Dakika
Panik Atak ve Kalp Krizi Farkı Nasıl Anlaşılır?

Kalp krizi ile panik atağı birbirinden ayırmak zor olabilir. Kişinin daha önce semptomları hiç yaşamamış olması daha da kötüdür. Görüyorsunuz, her iki bölüm de benzer semptomları paylaşıyor. Üstelik birisi kalp krizi geçirirken panik atak da geçirebilir, bu da durumu daha da karmaşık hale getirir.

Bu nedenle panik atak ile kalp krizi arasındaki farkı anlamak çok önemlidir. Bu bilgiler hayat kurtarıcı olabilir. İşte panik atak ve kalp krizi hakkında bilmeniz gereken her şey.

Panik atağa ne sebep olur?

Panik atak, herhangi bir uyarı olmaksızın aniden ortaya çıkan yoğun bir kaygı ve korku hissidir . Panik atak yaşarken kontrolü kaybettiğinizi, öldüğünüzü veya kalp krizi geçirdiğinizi hissedebilirsiniz.

Panik atağın nedenleri hala bilinmiyor. Ancak bazı faktörler rol oynayabilir. Bunlar şunları içerir:

  • Strese yatkın mizaç
  • Genetik
  • Büyük stres
  • Beyin fonksiyonundaki değişiklikler

Erken aşamalarda panik ataklar hiçbir uyarı vermeden gerçekleşebilir. Ancak zamanla genellikle bir şey tarafından tetiklenirler.

Kalp krizinin sebepleri nedir?

Kalp krizinin sebepleri nedir?

Bir veya daha fazla koroner arteriniz tıkandığında kalp krizi geçirirsiniz. Bu duruma koroner kalp hastalığı denir ve kalp krizinin başlıca nedenleri arasındadır. Koroner arterlerin tamamen veya kısmen tıkanmasıyla karşılaşabilirsiniz.

Kalp krizi risk faktörlerinden bazıları şunlardır:

  • Yaş: 55 yaş üstü kadınların ve 45 yaş üstü erkeklerin kalp krizi geçirme olasılığı daha yüksektir.
  • Sigara içmek: Buna tütün içimi ve sigara dumanına ikinci elden uzun süreli maruz kalma da dahildir.
  • Obezite: Obezite, kalp krizi olasılığını artıran diyabet, yüksek kan kolesterolü ve yüksek tansiyonla bağlantılıdır.
  • Yüksek tansiyon: Hipertansiyon kalbinize giden arterlere zarar verebilir. Obezite gibi başka yaşam tarzı hastalıklarınız varsa durum daha da kötüdür.
  • Yüksek kan kolesterolü: Yüksek düzeyde düşük yoğunluklu lipoprotein (LDL), arterleri daraltır.
  • Genetik eğilim: Ailenizde yaygınsa kalp krizi geçirme olasılığınız daha yüksektir.

Panik atak sırasındaki fiziksel ve duygusal belirtiler

Panik atak sırasında dikkat edilmesi gereken belirtileri anlamak, doğru adımları atmanıza olanak sağlar. Çoğu insan aşağıdaki semptomları yaşar :

  • Artan kalp atış hızı
  • Zamanla iyileşen ağrı
  • Eller karıncalanıyor
  • Nefes darlığı
  • Terlemek
  • Aşırı stres veya anksiyete sırasında ani başlangıç
  • Belirtiler 20 ila 30 dakika içinde düzelir

Kalp krizi sırasında fiziksel ve duygusal belirtiler

Birinin kalp krizi geçirdiğinden şüpheleniyorsanız dikkat etmeniz gereken bazı belirtiler vardır:

  • Bayılmanın eşiğinde
  • Göğüste baskı ve sıkışma ağrısı
  • Merdiven çıkma veya koşma gibi fiziksel aktivitelerden sonra ani başlangıç
  • Zamanla kötüleşen belirtiler
  • Omuzlara, çeneye ve kollara yayılan ağrı
  • Mide bulantısı ve kusma
  • Nefes darlığı

Aşağıdaki belirtilerden herhangi birini fark ederseniz 112’i arayın .

Panik atak ile kalp krizi arasındaki temel ayrımlar

Gördüğünüz gibi kalp krizi ve panik atak belirtileri oldukça benzer. Dolayısıyla bu durumların herhangi birine hiç tanık olmadıysanız, bunları kolayca karıştırabilirsiniz.

Ancak kalp krizi ile panik atak arasında doğru sonuca varmak için dikkat edebileceğiniz bazı farklar vardır. Bunlar şunları içerir:

Göğüs ağrısı farklı

Her iki durumda da göğüs ağrısı yaşıyor olsanız da ağrının özellikleri farklıdır. Panik atak geçirdiğinizde göğüs ağrısı keskindir veya bıçaklanır niteliktedir ve sıklıkla göğsün ortasında lokalize olur.

Öte yandan kalp krizi, baskı veya sıkışma hissine benzer. Bu ağrı sıklıkla göğsün ortasında başlar ve çeneye, omuzlara ve kollara yayılır.

Başlangıç

Hem panik hem de kalp krizi hiçbir uyarı olmadan gerçekleşebilir. Ancak çoğu durumda kalp krizi fiziksel aktivite sonrasında meydana gelir. Bu yorucu veya hafif bir fiziksel aktivite olabilir.

Süre

Semptomların süresi aynı zamanda hangi durumla karşı karşıya olduğunuza dair size ipucu verecektir.

  • Kalp krizi belirtileri daha uzun sürer. Başlangıçta hafiftirler ve zamanla kötüleşirler.
  • Öte yandan panik ataklar yalnızca birkaç dakika sürer ve zamanla iyileşir.

Panik atak kalp krizine neden olabilir mi?

Panik atak kalp krizine neden olamaz . Bahsettiğimiz gibi kalp krizi geçirebilmeniz için koroner arterlerinizden bir veya birkaçının tıkalı olması gerekir. Ancak kaygı ve stres kalp krizi risk faktörünüzü artırabilir .

Araştırmalar , anksiyete bozukluğu olan kişilerin kalp atış hızı değişkenliği (HRV) nedeniyle kalp krizi geçirme riskinin daha yüksek olduğunu gösteriyor.

HRV, her kalp atışı arasındaki süreyi ifade eder. Sağlıklı bir kişinin kalp atış hızındaki etkili değişimlerle karakterize edilen yüksek HRV’si vardır. HRV’si düşük olan kişilerin kalp atış hızı verimsizdir ve bu da kalp hastalığı riskini artırır.

Panik ataktan nasıl kurtulurum

Panik atak yaşarken korkuya kapılmak olağandışı bir durum değildir. Ancak zamanla ağrının üstesinden gelmek ve normal duruma dönmek zor olabilir.

Panik atağı yönetmek ve sakinleşmek için yapabileceğiniz birkaç şey vardır .

Olumsuz düşüncelere meydan okuyun

Olumsuz düşünceler panik atağı tetikleyebilir veya durumu daha da kötüleştirebilir. Panik atak geçirmeye yatkınsanız, olumsuz düşüncelerinizle mücadele etmenize yardımcı olabilir .

Unutmayın, bunlar sadece düşüncedir ve arkalarında hiçbir gerçeklik yoktur.

Onaylamaları kullanın

Ayrıca saldırı sırasında başa çıkma ifadelerinin kullanılmasına da yardımcı olur. Bölümün birkaç dakika içinde biteceğini kendinize hatırlatın.

Eğer korku içinize siniyorsa, ölmek ya da kalp krizi geçirmek gibi ciddi bir şey olmadan bir bölümü atlattığınız diğer tüm zamanları hatırlamaya çalışın . Bunu yaptığınızda daha sakin olursunuz ve belirtilerinizin daha hızlı düzelmesi daha olasıdır.

Odağınızı değiştirin

Olumsuz düşünceler sıklıkla panik atağa eşlik eder. Bu esnada ölümü ve başınıza gelen kötü şeyleri düşünmeye başlayabilirsiniz. Bunun yerine odağınızı değiştirin. Çevrenizde dikkatinizi dağıtan bir çiçeğe veya başka bir şeye bakın ve belirtiler azalıncaya kadar ona odaklanın.

Kontrollü nefes almayı deneyin

Çoğu insan panik atak geçirdiğinde hiperventilasyon yapar. Bu, normalden daha derin nefes almayı içerir. Bu nefes alma şekli nefes darlığına, yönelim bozukluğuna, baş dönmesine ve göğüs ağrılarına neden olur.

Nefesinizi nasıl kontrol edeceğinizi öğrenmek panik döngüsünü kısaltacak ve semptomlarınızı hafifletecektir. 3 saniye nefes almayı deneyin, nefesinizi 2 saniye tutun ve üç saniye bırakın.

Yoğun bir panik atak sizi fiziksel ve duygusal olarak yorgun bırakabilir. Panik atakların bu yan etkilerine panik atak akşamdan kalmalığı denir ve saatlerce hatta günlerce sürebilir.

Yine de iyileşeceksiniz ve bununla başa çıkmanın birçok yolu var:

  • İyi bir gece uykusu almak
  • Hafif bir egzersiz yapmak
  • Ve farkındalık pratiği yapın.

Belirtilerinizi yönetmeyi ve yaşamınız üzerinde kontrol sahibi olmayı öğrenmek için bir kaygı terapistiyle konuşmak da yararlı olacaktır.

Kalp krizi ve panik atak: ne zaman doktora başvurulmalı

Panik atak belirtileri ile kalp krizi belirtileri arasında ayrım yapmak söylenenden daha kolaydır. Eğer şüpheniz varsa en iyisi tıbbi yardım almaktır.

Ani veya şiddetli göğüs ağrısı, kola veya çeneye yayılan ağrı ve iki dakikadan uzun süren baskı hissederseniz acil tedaviye başvurun. Panik ataklarınız için farklı başa çıkma mekanizmaları denediyseniz ve hiçbir şey işe yaramıyorsa uzman yardımı almanız önerilir.

Yazar HicrettaylaN Blogger/Web Design
Takip Et
Çoğumuz hayatımızı yönetmenin günlük akışına o kadar kapılıyoruz ki bazen kayboluyoruz. Hayatın hamster çarkı asla durmaz ve siz farkına varmadan haftalar, aylar ve yıllar uçup gider. Hayatınız için önemli olan şeylere odaklanın, ve yaşamınızı zenginleştirmek için çalışın. Teknoloji ve Web Tasarım benim mutluluk listemdeki kutuları işaretlemede en başta gelmektedir. Bazı harika ipuçları, deneyim, fikir ve diğer bloglardan öğrendiklerimi paylaşarak, insanların hayatlarında bir fark yaratmayı umuyorum.
Sizde Yorum Yapın

Sizde Yorum Yapın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir