İlk Başarılı Web Sitenizi Nasıl Planlarsınız - HicrettaylaN

İlk Başarılı Web Sitenizi Nasıl Planlarsınız

HicrettaylaN
HicrettaylaN 137 Okuma 0 Yorum
8 Dakika
İlk Başarılı Web Sitenizi Nasıl Planlarsınız

Yeni bir web sitesi planlamak heyecan verici olabilir ve — benim gibiyseniz — biraz göz korkutucu olabilir. İster deneyimli bir serbest çalışan, ister sertleştirilmiş geliştiricilerden oluşan bir ekip veya küçük bir işletme sahibi olun, iyi yapılandırılmış bir plan başarı için kritik öneme sahiptir.

Bu yazıda, bir web tasarım projesi planlamanın temel adımlarında size rehberlik ederek ve doğru bir şekilde başlamanızı ve başarılı bir son ürüne kadar takip etmenizi sağlayarak deneyimimin faydasını vereceğim.

Hedeflerinizi Tanımlayın

Hedeflerinizi Tanımlayın
Hedeflerinizi Tanımlayın

Tamam, önce ilk yapılacak şeyler: herhangi bir tasarım veya geliştirme çalışmasına başlamadan önce, başarının sizin için ne anlama geldiğini net bir şekilde anlamanız kesinlikle çok önemlidir. Satışları artırmak, marka bilinirliğini artırmak veya hedef kitlenize bilgi sağlamak mı istiyorsunuz?

SMART Hedefleri Belirle

Hedefleri SMART hedeflerine ayırmayı yararlı buluyorum. SMART, spesifik, ölçülebilir, ulaşılabilir, ilgili ve zamanında anlamına gelir. Bu yaklaşım, fantezi uçuşlarında uzaklaşmak yerine odaklanmanıza yardımcı olur.

Spesifik: Hedeflerinizi hassasiyetle tanımlayın. Örneğin, “önümüzdeki yıl içinde çevrimiçi satışları %20 artırın” veya “Google’da 1. sayfaya ulaşın.”

Ölçülebilir: Hedeflerinizi metrikler veya veri noktalarıyla takip edebildiğinizden emin olun. Web sitesi analizi, trafiği izlemek için kullanılabilir ve dahili satış takibi, geliri izlemek için kullanılabilir.

Ulaşılabilir: “Yıl sonuna kadar Amazon olmak istiyoruz” demenin bir anlamı yok. Kaynaklarınız ve zaman çerçeveniz göz önüne alındığında, hedefleriniz gerçekçi ve ulaşılabilir olmalıdır.

İlgili: Hedeflerinizin genel iş hedeflerinizle uyumlu olduğundan ve başarınız için gerekli olduğundan emin olun. Muhteşem bir web sitesi, büyümenizi desteklemiyorsa anlamsızdır.

Zamanında: Projeyi yolunda tutmak ve ivmeyi korumak için hedefleriniz için son tarihler belirleyin.

Bir Strateji Geliştirin ve Ona Bağlı Kalın

SMART hedeflerinize dayanarak, bunlara ulaşmak için gereken stratejileri ve eylemleri ana hatlarıyla belirleyin. Bu, daha iyi UX (kullanıcı deneyimi) için web sitesi gezinmesini iyileştirmeyi, görünürlüğü artırmak için SEO için optimize etmeyi veya ziyaretçilerin ilgisini çekmek için ilgi çekici içerikler oluşturmayı içerebilir. Gerçekte, muhtemelen tüm bu ve daha fazlası anlamına gelir.

SMART hedeflerinize karşı projenizin ilerlemesini izleyin. Kendinizi ayrılmaya başladığınızı gördüğünüzde, planı tekrar gözden geçirmenin zamanı geldi.

Hedef Kitlenizi ve Rakiplerinizi Anlayın

Hedef kitlenizi anlamak, ihtiyaçlarını etkili bir şekilde karşılayan bir web sitesi tasarlamak için kritik öneme sahiptir.

Hedef Kitlenizi Belirleyin

Birincil web sitesi kullanıcılarınızın kim olacağını belirleyin. Yaş, cinsiyet, konum, ilgi alanları, eğitim ve özel ihtiyaçları göz önünde bulundurun.

Tipik kullanıcılarınız için ayrıntılı kişiler geliştirin. Demografileri, davranışları, motivasyonları ve zorlukları hakkında bilgi ekleyin. Personas, web sitenizi ziyaret edecek farklı kullanıcı türlerini temsil etmelidir. Kişiler, testi gerçek kullanıcılarla değiştirmez, ancak henüz test edecek bir şeyiniz olmadığında başlamak için mükemmel bir yerdir.

Rakip Analizi Yapın

Alanınızda başarılı işletmeleri incelemek, bazen müşterilerinizi analiz etmek gibi size pazar ve bu konuda nasıl başarılı olabileceğiniz hakkında daha fazla bilgi verebilir.

Rakipleri Araştırma

Doğrudan rakiplerinizin web sitelerini belirleyin ve inceleyin.

Web Sitelerini Analiz Edin

Bu web sitelerinin güçlü ve zayıf yönlerini not edin. Hangi stili benimsediler? Hangi tasarım öğelerini kullanıyorlar? İçeriklerinin ses tonu nedir? Hangi işlevselliğe sahipler? UX hakkındaki genel izlenimleriniz nelerdir?

Farklılaşma Fırsatlarını Belirleyin

Web sitenizin nasıl öne çıkabileceğini belirleyin. Piyasada web sitenizin doldurabileceği boşlukları ve sunabileceğiniz benzersiz değer tekliflerini arayın.
Hedef kitlenizden ve rakip analizinizden elde edilen içgörüleri kullanarak, web sitenizin sunacağı temel özelliklere ve içerik türlerine karar verin. Kullanıcılarınızın ihtiyaçlarını en etkili şekilde karşılayacak ve sitenizi pazarda farklılaştıracak olana göre bunlara öncelik verin.

Stratejinizi Oluşturun

Araştırmanızı ve kararlarınızı bir strateji belgesinde derleyin. Bu belge, tasarım süreci boyunca bir referans görevi görecek ve web sitenizin hedef kitlenizin ihtiyaçlarını karşılamasını ve rekabette öne çıkmasını sağlayacaktır.

Bir İçerik Stratejisi Oluşturun

Metin, resim, video veya bilgi grafiği gibi ne tür içeriğe ihtiyacınız olacağını planlayın. Hedef kitlenizde yankı uyandıracak ses tonunu düşünün ve anahtar sayfalarınız için içeriği özetlemeye veya taslak hazırlamaya başlayın.

SEO için Plan

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) baştan düşünülmelidir. İçerik oluşturmanıza rehberlik etmek ve web sitenizin yapısının ve kodunun arama motorları için optimize edilmesini sağlamak için anahtar kelime araştırmasını kullanın. Bu, sitenizin arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer almasına ve daha fazla ziyaretçi çekmesine yardımcı olacaktır.

Site Yapınızı Haritalayın

Dahil etmeyi planladığınız tüm sayfaları ve nasıl yapılandırılacaklarını özetleyen bir site haritası oluşturarak başlayın. Ziyaretçilerin almasını istediğiniz yolculuğu ve navigasyonu nasıl sezgisel hale getirebileceğinizi düşünün.

Kullanılabilirlik ve Erişilebilirlik için Tasarım

Sitenizin gezinmesinin kolay olduğundan, çeşitli cihazlarda ve tarayıcılarda iyi çalıştığından ve engelli kişiler için kullanılabilir olması için erişilebilirlik standartlarını karşıladığından emin olun.

Teknoloji Yığınınızı Seçin

Web sitenize güç verecek teknolojilere karar verin. Bu, WordPress, Drupal veya özel bir çözüm gibi bir içerik yönetim sistemi (CMS) seçmeyi ve projenizin ihtiyaçlarına en uygun ön uç ve arka uç programlama dillerini ve çerçevelerini seçmeyi içerir.
Bu soruların cevabını bilmiyorsanız, şimdi profesyonel yardım alma zamanı. Deneyimli bir tasarımcı olsanız bile, fikirlerinizi bir geliştiricinin ötesinden geçirmekten zarar gelmez – yeni teknoloji her zaman piyasaya çıkar ve farkında olmadığınız iyi bir çözüm olabilir.

Bir Zaman Çizelgesi ve Bütçe Belirle

Proje planlamanızı kolaylaştırmak için bir zaman çizelgesi ve bütçe belirlediğinizden emin olun.

Gerçekçi son tarihler belirleyin

  • Projeyi aşamalara ayırın (örn. tasarım, geliştirme, içerik oluşturma).
  • Mevcut karmaşıklığı ve kaynakları göz önünde bulundurarak her aşamaya gerçekçi bir son tarih atayın.
  • Uyumlu bir zaman çizelgesi için her son tarihin genel proje hedeflerinizle uyumlu olduğundan emin olun.

Ayrıntılı bir bütçe oluşturun

  • Tasarım, geliştirme, içerik oluşturma ve gerekli üçüncü taraf hizmetleri dahil olmak üzere tüm proje bileşenlerini listeleyin.
  • Tekliflere, geçmiş projelere veya endüstri standartlarına göre her bir öğenin maliyetini tahmin edin.
  • Bütçe aşımlarını önlemek için beklenmedik harcamalar için fon tahsis edin.
  • Proje ilerledikçe yolda kalmak için bütçeyi gözden geçirin ve ayarlayın.

Bu noktalara odaklanarak, projenizin zaman çizelgesi ve finansmanı üzerinde kontrolü koruyacak ve başarılı bir şekilde tamamlanmasının yolunu açacaksınız.

Sonuç

Bir web sitesi başlatmak kolaydır, ancak bütçenizi çiğnemeyen başarılı bir web sitesi başlatmak biraz daha zordur. Süreç, genel iş hedeflerinizle uyumlu bir web sitesi oluşturmak için gerekli stratejik adımları atmak için disiplin gerektirir.

Hedeflerin net bir tanımıyla başlayın. Güçlü bir temel oluşturmak için SMART hedefler yaklaşımını kullanın. Proje boyunca biraz esnekliğe ihtiyacınız olsa da, resmi bir yapı ile başlamak sizi doğru bir şekilde ayağa taştıracaktır.

Hedef kitlenizi ve ihtiyaçlarını anlamak, yararlı buldukları bir web sitesi oluşturmada çok önemlidir. Site yapınız ve teknoloji yığınınız bu içgörülerin sunulmasını desteklemelidir. Doğru anlayın ve sadece yeni kullanıcılara sahip olmakla kalmayacak, aynı zamanda eski kullanıcılara da sahip olacaksınız.

Ve elbette, zaman çizelgeleri ve bütçeler etrafında titiz planlama, hiçbir şeyin kontrolden çıkmamasını sağlar.

Bu bütünsel yaklaşım, web sitenizin çekici görünmesini ve iş hedeflerini ve kullanıcı ihtiyaçlarını etkili bir şekilde karşılamasını sağlar.

Yazar HicrettaylaN Blogger/Web Design
Takip Et
Çoğumuz hayatımızı yönetmenin günlük akışına o kadar kapılıyoruz ki bazen kayboluyoruz. Hayatın hamster çarkı asla durmaz ve siz farkına varmadan haftalar, aylar ve yıllar uçup gider. Hayatınız için önemli olan şeylere odaklanın, ve yaşamınızı zenginleştirmek için çalışın. Teknoloji ve Web Tasarım benim mutluluk listemdeki kutuları işaretlemede en başta gelmektedir. Bazı harika ipuçları, deneyim, fikir ve diğer bloglardan öğrendiklerimi paylaşarak, insanların hayatlarında bir fark yaratmayı umuyorum.
Sizde Yorum Yapın

Sizde Yorum Yapın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir