Zaman Yönetimi Teknikleri - HicrettaylaN

Zaman Yönetimi Teknikleri

HicrettaylaN
HicrettaylaN 151 Okuma 0 Yorum
8 Dakika
Zaman Yönetimi Teknikleri

Zaman Yönetimi Teknikleri

Zaman yönetimi zor olabilir. Hayatınızda acil olan şeyler ile hayatınız için önemli olan şeyler genellikle çok farklı şeylerdir .

Bu özellikle sağlığınız için geçerlidir; hayatınız sonuçta dengede kalsa bile önemli konuların neredeyse hiçbir zaman acil görünmediği bir durumdur.

  • Hayır, bugün spor salonuna gitmek acil değildir ancak uzun vadeli sağlığınız için önemlidir.
  • Hayır, bugün stresten ölmeyeceksin ama eğer bunu yakın zamanda çözemezsen ölebilirsin .
  • Hayır, şu anda hayatta kalmanız için gerçek, işlenmemiş gıdalar yemeniz şart değil, ancak kanser ve hastalık riskinizi azaltacaktır.

Yapabileceğimiz bir şey var mı? Eğer hepimizin bir günde 24 saati varsa, bunları nasıl daha verimli kullanabiliriz?

Ve en önemlisi, daha sağlıklı ve mutlu yaşamak, önemli olduğunu bildiğimiz şeyleri yapmak ve bir yandan da acil olan sorumlulukları yerine getirmek için zamanımızı nasıl yönetebiliriz?

Ben de sizin gibi bu cevapla mücadele ediyorum, ancak deneyimlerime göre gerçek hayatta gerçekten işe yarayan ve sağlığınızı ve üretkenliğinizi artırmanıza yardımcı olacak üç zaman yönetimi ipucu var.

Zaman yönetimi ipuçları

1. Her Ne Pahasına Olursa Olsun Yarım Çalışmayı Ortadan Kaldırın

Her Ne Pahasına Olursa Olsun Yarım Çalışmayı Ortadan Kaldırın
Her Ne Pahasına Olursa Olsun Yarım Çalışmayı Ortadan Kaldırın

Sürekli dikkatimizin dağıldığı çağımızda, dikkatimizi ne yapmamız gerektiği ile toplumun bizi neyle bombardıman ettiği arasında bölmek aptalca kolaydır. Genellikle bir şeyi başarmaya çalışırken aynı zamanda mesajların, e-postaların ve yapılacaklar listelerinin ihtiyaçlarını da dengeliyoruz. Elimizdeki göreve tamamen kendimizi kaptırdığımız nadirdir.

Zamanınızın ve enerjinizin bu şekilde bölünmesine “yarı iş” adını veriyorum.

İşte yarım çalışmaya bazı örnekler…

Bir rapor yazmaya başlıyorsunuz ama sebepsiz yere telefonunuzu kontrol etmek veya Facebook veya Twitter’ı açmak için rastgele duruyorsunuz.

Yeni bir egzersiz rutini denersiniz. İki gün sonra başka bir “yeni” fitness programını okudunuz ve ondan biraz denediniz. Her iki programda da çok az ilerleme kaydedersiniz ve bu nedenle daha iyi bir şey aramaya başlarsınız.
Biriyle telefonda konuşurken aklınız e-posta gelen kutunuza gider.

Yarım çalışma tuzağına nerede ve nasıl düşerseniz düşün, sonuç her zaman aynıdır: Elinizdeki işe hiçbir zaman tam anlamıyla odaklanamazsınız, bir göreve nadiren uzun süreler boyunca kendinizi adarsınız ve bu sizi meşgul eder. yarısı kadarını başarmak için iki kat daha uzun.

Yarım çalışma, tatilden önceki son gününüzde (gerçekten odaklandığınızda), önceki 2 haftaya (sürekli dikkatinizin dağıldığı zaman) göre daha fazla iş yapabilmenizin nedenidir.

Çoğu insan gibi ben de bu sorunla her zaman uğraşıyorum ve bunun üstesinden gelmenin bulduğum en iyi yolu, bir projeye odaklanmak için önemli miktarda zaman ayırmak ve diğer her şeyi ortadan kaldırmaktır.

Bir egzersiz seçiyorum ve onu tüm antrenman boyunca tek odak noktam haline getiriyorum. (Örneğin; “Bugün sadece squat içindir. Gerisi ekstradır.”)

Önemli bir projeye derinlemesine dalmak için birkaç saatimi (hatta bütün bir iş gününü) ayırıyorum. Telefonumu başka bir odada bırakacağım ve e-postamı, Facebook’u ve Twitter’ı kapatacağım.

Dikkat dağıtıcı unsurların tamamen ortadan kaldırılması, derin, odaklanmış bir çalışmaya girmenin ve yalnızca yarım iş yaptığınız parçalı oturumlardan kaçınmanın bildiğim tek yoludur.

Yapmanız gereken işi, yapmanız gereken şekilde yapsanız ve günümüzün çoğunu dolduran yarı iş, yarı başıboş dolaşmayı ortadan kaldırsanız, daha ne kadar başarılı olabilirsiniz?

2. Önce En Önemli Şeyi Yapın

Önce En Önemli Şeyi Yapın
Önce En Önemli Şeyi Yapın

Gün geçtikçe düzensizlik ve kaos artma eğilimindedir. Aynı zamanda gün boyunca verdiğiniz kararlar ve seçimler iradenizi tüketme eğilimindedir . Günün sonunda iyi bir karar verme olasılığınız, başlangıçta olduğunuza göre daha düşüktür.

Aynı eğilimin antrenmanlarımda da geçerli olduğunu buldum. Antrenman ilerledikçe setleri bitirme, tekrarları tamamlama ve zor egzersizleri yapma isteğim giderek azalıyor.

Tüm bu nedenlerden dolayı, yapmam gereken önemli bir şey varsa ilk önce onu yaptığımdan emin olmak için elimden geleni yapıyorum.

Yazacak önemli bir makalem varsa, bir bardak su alıp uyanır uyanmaz yazmaya başlarım. Yapmam gereken zorlu bir egzersiz varsa bunu her antrenmanın başında yapıyorum.

Önce en önemli şeyi yaparsanız, önemli bir şeyi yapmadığınız bir gün asla geçirmezsiniz. Bu basit stratejiyi takip ederek, her şey planladığınız gibi gitmese bile genellikle verimli bir gün geçirirsiniz. Aslında her gün ilk önce en önemli şeyi yaparsanız, ihtiyacınız olan tek üretkenlik ipucu budur .

3. Kapsamı Azaltın Ancak Programa Sadık Kalın

Kapsamı Azaltın Ancak Programa Sadık Kalın
Kapsamı Azaltın Ancak Programa Sadık Kalın

Daha önce kendinizi bir son tarihe değil, bir programa bağlı tutmanın önemi hakkında yazmıştım . Son teslim tarihlerinin anlamlı olduğu durumlar olabilir, ancak konu uzun vadede önemli işler yapmak olduğunda bir programa uymanın çok daha etkili olduğuna inanıyorum.

Ancak günlük işlere gelince, bir programı takip etmek söylenenden daha kolaydır. Her pazartesi, çarşamba ve cuma antrenman yapmayı planlayan herkese sorun, size her seferinde programlarına sadık kalmanın ne kadar zor olduğunu söyleyeceklerdir.

Ortaya çıkan planlanmamış dikkat dağıtıcı unsurları ortadan kaldırmak ve yoldan çıkma eğiliminin üstesinden gelmek için programıma yaklaşımımda küçük bir değişiklik yaptım. Amacım kapsamı değil, programı ilk sıraya koymaktır ki bu da genellikle hedeflerimize yaklaşımımızın tam tersidir.

Örneğin, bugün öğleden sonra 3 mil koşma niyetiyle uyandığınızı varsayalım. Gün içerisinde programınız çılgınlaşmaya başladı ve zaman sizden uzaklaşmaya başladı. Artık egzersiz yapmak için sadece 20 dakikanız var.

Bu noktada iki seçeneğiniz var.

Birincisi, “Bugün antrenman yapacak kadar vaktim yok” demek ve kalan az zamanı başka bir şey üzerinde çalışarak geçirmek. Geçmişte genellikle yaptığım şey buydu.

İkinci seçenek kapsamı daraltmak ancak programa sadık kalmaktır. 3 mil koşmak yerine 1 mil koşarsınız ya da beş sprint ya da 30 zıplama yaparsınız. Ama ne olursa olsun programa sadık kal ve egzersiz yap. Bu yaklaşımı kullanarak ilkinden çok daha uzun vadeli başarı elde ettim.

Günlük olarak beş sprint yapmanın etkisi o kadar da önemli değildir, özellikle de 3 mil koşmayı planladığınızda. Ancak her zaman programa sadık kalmanın kümülatif etkisi çok büyük. Koşullar ne olursa olsun ve antrenman ne kadar küçük olursa olsun, bugünkü görevi bitireceğinizi biliyorsunuz. Bu, küçük hedeflerin ömür boyu alışkanlıklara dönüşmesidir.

Kapsam beklediğinizden daha küçük olsa bile bir şeyi bugün bitirin.

Gerçekten İşe Yarayan Zaman Yönetimi İpuçları

Gerçekten İşe Yarayan Zaman Yönetimi İpuçları
Gerçekten İşe Yarayan Zaman Yönetimi İpuçları

Binlerce zaman yönetimi uygulaması ve üretkenlik aracı var. Ne yapacağınızı bildiğinizden daha fazla takvim, hatırlatıcı ve görev listesi bulacaksınız. Ancak deneyimlerime göre en etkili ve pratik zaman yönetimi ipuçları basittir.

Sağlıklı ve üretken bir hayat yaşamak söz konusu olduğunda, üç zaman yönetimi ipucuna odaklanmak için elimden geleni yapıyorum…

Yarım çalışmayı ortadan kaldırın ve derinlemesine odaklanın.
İlk önce en önemli şeyi yapın.
Başarınız ne kadar küçük olursa olsun, programınıza sadık kalın ve alışkanlığı geliştirin.
İşyerinde, evde veya spor salonunda zamanınızı nasıl daha iyi yönetip daha fazlasını başardınız?

Yazar HicrettaylaN Blogger/Web Design
Takip Et
Çoğumuz hayatımızı yönetmenin günlük akışına o kadar kapılıyoruz ki bazen kayboluyoruz. Hayatın hamster çarkı asla durmaz ve siz farkına varmadan haftalar, aylar ve yıllar uçup gider. Hayatınız için önemli olan şeylere odaklanın, ve yaşamınızı zenginleştirmek için çalışın. Teknoloji ve Web Tasarım benim mutluluk listemdeki kutuları işaretlemede en başta gelmektedir. Bazı harika ipuçları, deneyim, fikir ve diğer bloglardan öğrendiklerimi paylaşarak, insanların hayatlarında bir fark yaratmayı umuyorum.
Sizde Yorum Yapın

Sizde Yorum Yapın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir