Kolesterol Nasıl Düşürülür? - HicrettaylaN

Kolesterol Nasıl Düşürülür?

HicrettaylaN
HicrettaylaN 196 Okuma 0 Yorum
4 Dakika
Kolesterol Nasıl Düşürülür?

Kolestrol Nasıl Düşürülür?

Kolesterol nedir?

Kolesterol, aynı zamanda birçok vücut fonksiyonu için gerekli olan önemli bir kan yağıdır.

Vücudun neden kolesterole ihtiyacı var?

Örneğin, hormonların (kortizol, testosteron ve östrojen) ve vitaminlerin üretimi ve hücre duvarlarının inşası için. Sindirim için safra asidi oluşumu için de kolesterol gereklidir.

Kolesterol nereden geliyor?

Kolesterol ağırlıklı olarak karaciğerde üretilir veya gıda yoluyla emilir. Daha sonra kan dolaşımı yoluyla organlara ulaşır.

Kolesterol neden tehlikelidir?

Kolesterol neden tehlikelidir?
Kolesterol neden tehlikelidir?

Kolesterol ancak oluşum ve bozulma arasındaki denge bozulursa sağlığa zararlıdır. Normalde insan vücudu kolesterol rezervlerini çok hassas bir şekilde düzenler ve kendi ihtiyaçlarını karşılayabilir. Tüm kolesterolün yaklaşık dörtte üçü vücudumuzun kendisi tarafından üretilir, geri kalanı yiyeceklerden emilir.
Ancak: Vücut gıda yoluyla çok fazla kolesterol emerse kendi üretimi azalır. Bu vücudun kendi düzenleyici mekanizması artık çalışmıyorsa, kandaki kolesterol içeriği artar.

Çok fazla kolesterolünüz varsa ne olur?

Çok fazla varsa, tıbbi olarak hiperkolesterolemi olarak adlandırılan yüksek bir kolesterol seviyesinden bahsedersiniz. Bu klinik tablo arteryoskleroz gelişimini desteklemektedir. Bunlar tromboz oluşturabilir ve sonuç kalp krizi veya felç gibi kardiyovasküler hastalıklardır.
Kolesterol, kolesterol ile aynı değildir

HDL ve LDL arasındaki fark basitçe açıklanmıştır: Doktorlar, kolesterolü taşımak için kullanılan iki tip lipoproteini böler. Esas olarak lipid içeriklerinde farklılık gösterirler:

  1. Yüksek Yoğunluklu Lipoproteinler (HDL) (düşük Lipid İçeriği = “iyi”kolesterol)
  2. Düşük yoğunluklu lipoproteinler (LDL) (yüksek lipid içeriği = “kötü” kolesterol)

LDL, kolesterolü karaciğerden diğer organlara taşırken, HDL fazla kolesterolü karaciğere geri getirir ve burada parçalanır. LDL kolesterol yükseldiğinde toplam kolesterol de artar.

Kolesterol seviyeleri nasıl belirlenir?

Kolesterol seviyeleri nasıl belirlenir?
Kolesterol seviyeleri nasıl belirlenir?

Doktor bunun için kan örneği alır.

Laboratuvarda total kolesterol, HDL kolesterol ve LDL kolesterol değerleri belirlenebilir. Kolesterol seviyeleri birim mg/dl (desilitre başına miligram) veya mmol/l (litre başına milimol) cinsinden verilir.

HDL ve LDL kolesterol arasındaki bağıl oran laboratuvar kaymasında da not edilebilir, buna LDL/HDL bölümü denir. 3.5’in üzerindeki değerler için bir risk varsa.

Sağlıklı yaşam tarzı:

İyi haber şu ki, herkes kendi LDL kolesterol seviyesini düşürmeye yardımcı olabilir. Kalp krizi veya felç geçirmiş olan herkes, aktif ve dengeli bir yaşam tarzına özellikle dikkat etmelidir.

Bunlar arasında dengeli beslenmeyle düşük kolesterol yemek, yeterli egzersiz ve düzenli egzersiz, obeziteyi azaltmak ve sağlıklı bir vücut ağırlığını korumak ve nikotinden kaçınmak yer alıyor.

Yüksek kolesterol seviyeleri için beslenme

Yüksek kolesterol seviyeleri için beslenme
Yüksek kolesterol seviyeleri için beslenme

Menü, LDL kolesterolün azaltılmasında çok önemli bir yön oynuyor.

Kaçının:

  1. Yüksek yağ içeriğine sahip tereyağı ve peynir ürünleri
  2. Şeker ve beyaz un ürünlerinde olduğu gibi karbonhidratlar
  3. Herhangi bir biçimde fast food veya hazır yemek
  4. Kabuklular ve kabuklu deniz hayvanları (yengeçler, scampi, ıstakoz gibi)
  5. %20’nin üzerinde yağ içeriğine sahip sosis, sakatat
  6. Alkollü içecekler

Deneyin:

  1. Tam tahıllı ürünler (günlük 300-400 gram)
  2. Meyve (tüm çeşitler, günlük 250 gram) ve sebzeler (tüm çeşitler, günlük 400 gram)
  3. Derisiz kümes hanatlı (maks. Haftada 300-600 gram)
  4. Balık/deniz hayvanları (haftada 1-2 kez, 220 grama kadar)
  5. Süt ve et ürünleri için yağ azaltılmış varyantları tercih edin.

Daha iyi refah için birkaç kural

Yumurtasız yapmak zorunda mıyım?

Hayır, tam olarak değil, ancak yumurtaların kolesterolü yüksek olduğunu unutmayın. Bu esas olarak onları nasıl hazırladığınıza bağlıdır, çünkü ne kadar uzun süre pişirilirlerse o kadar fazla kolesterol içerirler. Bunun yerine yumuşak yumurta sarısı ile sahanda yumurta tercih edin. Bu en sağlıklı türdür.

Hafta sonu kendinize haşlanmış yumurta ikram ederseniz, herhangi bir olumsuz etki için endişelenmenize gerek yoktur. Haftada iki ila üç yumurta genellikle güvenlidir.

Ancak bazı makarna, makarna veya diğer gıda türleri yumurta da içerir Yumurta sarısının işlendiği ürünlere özellikle dikkat edin.

Yazar HicrettaylaN Blogger/Web Design
Takip Et
Çoğumuz hayatımızı yönetmenin günlük akışına o kadar kapılıyoruz ki bazen kayboluyoruz. Hayatın hamster çarkı asla durmaz ve siz farkına varmadan haftalar, aylar ve yıllar uçup gider. Hayatınız için önemli olan şeylere odaklanın, ve yaşamınızı zenginleştirmek için çalışın. Teknoloji ve Web Tasarım benim mutluluk listemdeki kutuları işaretlemede en başta gelmektedir. Bazı harika ipuçları, deneyim, fikir ve diğer bloglardan öğrendiklerimi paylaşarak, insanların hayatlarında bir fark yaratmayı umuyorum.
Sizde Yorum Yapın

Sizde Yorum Yapın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir