Kendimi Yalnız Hissediyorum Ne Yapabilirim? - HicrettaylaN

Kendimi Yalnız Hissediyorum Ne Yapabilirim?

HicrettaylaN
8 Dakika
Kendimi Yalnız Hissediyorum Ne Yapabilirim?

Yalnızlık nispeten yaygındır. 15.000’den fazla yetişkinin katıldığı bir araştırmada, katılımcıların %10,5’i bir dereceye kadar yalnızlık yaşadıklarını, %1,7’si ise yalnızlığın önemli düzeyde sıkıntıya neden olduğunu yaşadıklarını belirtti.

Eğer kendinizi yalnız hissediyorsanız, böyle hissetmenize neyin sebep olduğunu merak ediyor olabilirsiniz. Yalnızlık duygularınızın altında yatan nedeni anlamak, sorunun kökenini tanımlamanıza ve böylece onun ötesine geçmeye başlamanıza yardımcı olabilir.

Yalnızlığa ne sebep olur?

Yalnızlığa ne sebep olur?
Yalnızlığa ne sebep olur?

Yalnızlığın tek bir nedeni yoktur; bunun yerine yalnızlık hissi çeşitli faktörlerden veya durumlardan kaynaklanabilir.

Yalnızlığın bu nedenlerinden bazıları zamanla daha iyi hale gelirken, diğerleri değişiklik yapmanızı veya danışmanlık gibi bir tür müdahale aramanızı gerektirebilir.

Aşağıda daha ayrıntılı olarak açıklanan, yalnızlığın en yaygın nedenlerinden bazılarını düşünün. Yalnızlığın tamamı bu faktörlere bağlanamasa da, bunlardan birinin durumunuzu tanımladığını görebilirsiniz.

1. Zor duygular

Yalnızlık bazen çeşitli farklı “olumsuz” duyguları deneyimlediğiniz dönemlerde ortaya çıkabilir. Örneğin üzüntü veya suçluluk duygusu yaşıyorsanız yalnızlık da yaşayabilirsiniz.

Bazı durumlarda bu “olumsuz” duygular, depresyon gibi daha büyük bir zihinsel sağlık sorununa işaret edebilir. Aslında genç yetişkinlerle yapılan araştırmalar yalnızlığın depresyonla güçlü bir şekilde ilişkili olduğunu ortaya çıkardı.

Olumsuz bir duygusal manzarayla başa çıktığınızda, sanki destek için nereye başvuracağınızı bilmiyormuşsunuz gibi kendinizi oldukça yalnız hissedebilirsiniz. Bu durumda, depresyonla veya sizi rahatsız eden zor duygularla baş etme stratejileri geliştirmenize yardımcı olması için bir terapistle konuşmanın faydası olabilir.

2. İlişki mücadeleleri

Pek çok biçimde olabilen ilişki mücadeleleri de yalnızlığa yol açabilir. Bu, aileden ve yakın arkadaşlardan izolasyonu veya yabancılaşmayı ya da bir ayrılığın ardından yaşananlarla baş etmeyi içerebilir.

Bazı insanlar, özellikle romantik bir partnerle sosyal bağlantılar kurmakta zorlanırlarsa yalnızlık yaşayabilirler. Araştırmalar, önemli bir başkası olmayan bireylerin yalnız hissettiklerini bildirme olasılıklarının daha yüksek olduğunu gösteriyor.

Bir ilişkide yalnız hissetmek de mümkündür. Bu sorun, ilişkide önemli bir çatışma varsa veya zamanla ayrıştıysanız ve duygusal mesafe hissine yol açıyorsa ortaya çıkabilir.

3. İşe bağlı stres

Kendinizi şöyle düşündüğünüzü fark ederseniz: “Kendimi çok yalnız ve izole edilmiş hissediyorum!” işinizin suçlu olması mümkündür.

İşyerinde stres yaşadığınızda, kendinizi uzun saatler boyunca çalışırken ve kendinize çok az zaman ayırırken bulabilirsiniz.

İş stresi kendinizi başkalarından soyutlamanıza da yol açarak ek yalnızlık hissine neden olabilir. İşten eve stres getirme konusunda endişeleniyor olabilirsiniz, bu nedenle eşinize veya sevgilinize güvenmekten kaçınırsınız.

Ya da işten o kadar yorulmuş olabilirsiniz ki arkadaşlarınızla normalde yaptığınız gibi etkileşim kurmuyor olabilirsiniz.

Tüm bu faktörler kendinizi yalnız hissetmenize neden olabilir.

4. Mali sıkıntı

Belki iş kaybı yaşadınız ya da ev onarımı ya da pahalı bir tıbbi sorun gibi beklenmedik büyük bir masrafla karşı karşıyasınız.

Ek olarak, enflasyonun veya durgunluğun etkileriyle başa çıkıyor olabilirsiniz ve maaşlarınızın aylık giderlerdeki artışa ayak uyduramadığını fark edebilirsiniz.

Kendinizi mali bir sıkıntının içinde bulduğunuzda stres seviyeniz muhtemelen artacaktır. Bu senaryoda duygusal olarak kapanmaya ve kendinizi başkalarına kapatmaya başlayabilirsiniz . Belki finansal sıkıntılarınız nedeniyle sizi olumsuz şekilde yargılayacaklarından endişeleniyorsunuz ya da sorunlarınızı başkalarına yüklemek istemiyorsunuz.

COVID-19 salgını sırasında yapılan araştırmalar, mali sıkıntının yalnızlıkla ilişkili olduğunu ortaya çıkardı. Sosyal bilimciler, mali sıkıntının, umutsuzluk duyguları da dahil olmak üzere genel olarak kötü ruh sağlığına yol açtığını öne sürüyorlar.

Ayrıca önemli ilişkilerde gerginliğe neden olarak yalnızlığın artmasına neden olabilir.

5. Düşük özgüven

Kendinizi kötü hissettiğinizde kendinizi yalnız hissetmeye de başlayabilirsiniz. Benlik saygınızın düşük olduğu durumlarda, başkalarının sizi sevmeyeceğinden endişe duyabilirsiniz, dolayısıyla başkalarıyla bağlantı kurmaya çalışmaktan çekinebilirsiniz.

Düşük özsaygı sizi yeni şeyler denemekten de alıkoyabilir çünkü zaten bunda iyi olmayacağınızı hissedersiniz. Bu, sosyal geri çekilme ve izolasyonla sonuçlanabilir.

6. Büyük yaşam geçişleri

Çocukların üniversiteye gitmesi, yeni bir şehre taşınması veya iş değiştirmesi gibi büyük yaşam geçişleri kendinizi yalnız hissetmenize neden olabilir.

Çocukların taşınması durumunda evin sessizliği, gençlik sporları veya okul kutlamaları gibi etkinliklerin olmayışı yalnızlık havası yaratabilir.

İş değiştirmek veya yeni bir şehre taşınmak, eski meslektaşlarınızı ve arkadaşlarınızı geride bırakmanızı gerektirir ve bu da kendinizi daha yalnız hissetmenize neden olabilir.

Büyük bir geçişin ardından yeni sosyal bağlantıların ayarlanması ve yeniden inşa edilmesi zaman alabilir.

7. Sevilen birinin kaybı

Sevilen birinin kaybının yaşanması yalnızlığa yol açabilir. Aslında çok sayıda çalışma, yas sırasında yalnızlığın orta ila yüksek düzeyde yaygın olduğunu göstermiştir.

Çoğu durumda yalnızlık zamanla iyileşir, kaybın hemen ardından zirveye ulaşır ve zaman geçtikçe yavaş yavaş azalır.

Bazı insanlar için yalnızlık uzun süreli ve zayıflatıcı olabilir, bu da onların iyileşmelerine yardımcı olmak için yas danışmanlığından faydalanabileceklerini düşündürür .

8. İleri yaş

Yaşlı yetişkinler özellikle yalnızlık duygularına karşı savunmasızdır. Araştırmacıların açıkladığı gibi yaşlılık, daha az sosyal katılımla ilişkilidir. aşlı yetişkinlerin yalnız yaşama olasılığı da gençlere göre daha yüksektir.

Yalnızlık, kalp hastalığı ve demans gibi tıbbi sorunlarla uğraşan yaşlı yetişkinler arasında özellikle şiddetli olabiliyor, bu da onların etkinliklere ve sosyal toplantılara katılmasını zorlaştırıyor.

Tıbbi sorunları olan genç yetişkinler de yalnızlık yaşayabilir. Ancak bu sorun genellikle yalnız yaşayan veya ailesini, arkadaşlarını ve potansiyel olarak eşlerini kaybetmiş yaşlı yetişkinler arasında daha yaygındır.

9. Tatiller

Çoğumuz muhtemelen tatil sezonunda, ailemizi ziyaret etmek için seyahat ettiğimizde veya kokteyl partileri veya diğer geziler sırasında arkadaşlarımızla ekstra zaman geçirdiğimizde kendimizi aile ve arkadaşlarımızla özellikle bağlı hissediyoruz.

Ancak tatiller bazı insanlar için yalnızlık anlamına gelebilir.

Etrafınızdaki herkes sevdikleriyle bir araya gelirken tatili yalnız geçirmek özellikle izole edici olabilir. Aile içi anlaşmazlıklarla uğraşıyorsanız, ailenizden uzakta yaşıyorsanız veya boşanma ya da ayrılık yaşıyorsanız bu durum ortaya çıkabilir.

10. Aşırı ekran süresi

Dijital dünyanın hayatımızda kritik bir rol oynadığı bir sır değil. Birçoğumuzun sosyal medyaya, video oyunlarına ve çeşitli iletişim uygulamalarına sürekli erişimi var.

Bazı açılardan bu teknoloji sosyal katılımımızı artırıyor. Sonuçta e-posta, sosyal medya ve video konferans platformları dünyanın her yerindeki arkadaşlarımızla ve ailemizle bağlantı kurmamıza olanak tanıyor.

Öte yandan, ekran başında geçirilen süre azaldığında veya anlamlı yüz yüze bağlantıları ortadan kaldırdığında, özellikle ekran başında geçirilen süre çok fazlaysa, kendimizi yalıtılmış hissetmeye başlayabiliriz.

Bazı araştırmalar internet kullanımı ile yalnızlığın bağlantılı olduğunu gösterdi ve bu da teknolojinin bazı durumlarda sorunlu olabileceğini öne sürdü.

11. Damgalama ve ayrımcılık

Dışlanmış veya baskı altındaki bir grubun parçası olmak da yalnızlık duygusuna yol açabilir. Bu gruplara mensup bireyler ayrımcılık ve damgalanma nedeniyle kendilerini izole edilmiş veya yalnız hissedebilirler.

Dışlanmış gruplarla yapılan araştırmalar, bu bireylerin çoğunun yalnızlık duygusuyla uğraştığını ortaya çıkardı.

Irksal veya etnik bir azınlık grubuna ait olmanın yanı sıra engelli olmak, akıl hastalığıyla yaşamak veya evsiz olmak, ötekileştirilmeye ve izolasyon hissine yol açabilir.

Yazar HicrettaylaN Blogger/Web Design
Takip Et
Çoğumuz hayatımızı yönetmenin günlük akışına o kadar kapılıyoruz ki bazen kayboluyoruz. Hayatın hamster çarkı asla durmaz ve siz farkına varmadan haftalar, aylar ve yıllar uçup gider. Hayatınız için önemli olan şeylere odaklanın, ve yaşamınızı zenginleştirmek için çalışın. Teknoloji ve Web Tasarım benim mutluluk listemdeki kutuları işaretlemede en başta gelmektedir. Bazı harika ipuçları, deneyim, fikir ve diğer bloglardan öğrendiklerimi paylaşarak, insanların hayatlarında bir fark yaratmayı umuyorum.
Sizde Yorum Yapın

Sizde Yorum Yapın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir