İrade Nedir? İradeye Nasıl Hakim Olunur? - HicrettaylaN

İrade Nedir? İradeye Nasıl Hakim Olunur?

HicrettaylaN
8 Dakika
İrade Nedir? İradeye Nasıl Hakim Olunur?

İrade Nedir? İradeye Nasıl Hakim Olunur? Sizi bilmem ama ben bir gece önce erken kalkıp harekete geçeceğime söz verdikten sonra kesinlikle erteleme tuşuna bastım ve sabah egzersizinden vazgeçtim. Hala karanlık. Daha fazla uykuya ihtiyacım var. Onu yarın yapacağım…

İradenin altın biletiyle hayatlarımızı iyileştirebileceğimize dair yaygın bir fikir var. Peki kendimiz üzerinde gerçekte ne kadar kontrolümüz var? Kesin bir cevabı olmayan asırlık bir sorudur.

Peki irade tam olarak nedir?

İrade teriminin tam olarak ne anlama geldiğini anlayarak başlayalım. Uzmanlar, irade gücünü “ zor olsa veya bir yanınız istemese bile en önemli olanı yapabilme yeteneği” olarak tanımlıyor. ”

Bu , şu anda minimum stres ile uzun vadede minimum stres arasındaki mücadelede, ikincisinin kupayı alması gerektiği anlamına geliyor.

İrade eksikliği başarılı olma yeteneğinizi etkiler mi?

Hayattaki başarımız için irade gücünün ne kadar önemli olduğu ve bunun üzerinde gerçekte ne kadar kontrole sahip olduğumuz konusunda çelişkili araştırmalar var.

Bazıları bunun bir kas gibi olduğunu söylüyor : Ne kadar çok kullanırsak o kadar güçlenir. Bana yataktan her kalktığımda, uykuya devam etmek istediğimde irade kaslarımı geliştirdiğimi söylerlerdi.

Diğerleri, tıpkı bir kasın gücü gibi, sınırlı miktarda iradeye sahip olduğumuzu ve onu kullanmamız gereken senaryolardan kaçınmaya daha fazla odaklanmamız gerektiğini söylüyor. Örneğin, bana alarm saatimi odanın diğer ucuna yerleştirmemi söyleyebilirler; bu da o anda bunu yapmak istesem de istemesem de uzanıp ertelemeyi imkansız hale getirir.

Ve birçoğu irade gücünüzü artırma konseptini sorguladı; irade gücünün bir kas gibi olmadığını , tükenmediğini , potansiyel olarak yalnızca kısa vadede artırılabileceğini veya onu nasıl algıladığınıza bağlı olarak dalgalanacağını buldu.

Güçlü irade oluşturmanın bir sırrı var mı?

Ancak konuyla ilgili birkaç şey net. Birincisi, kişinin öz kontrol kapasitesine olan inancı ile okulda ne kadar başarılı olduğu , ne kadar mutlu olduğu ve ne kadar sağlıklı beslendiği de dahil olmak üzere yaşam kalitesi arasında bir bağlantı vardır.

Ve belki de daha önemlisi, kişinin iradesi ile ahlaki değeri veya karakter gücü arasında hiçbir bağlantı yoktur .

Kendi özel koşullarında irade gücünü nasıl eğiteceğini bulmaya en yakın kişi, her bir kişidir.

İnsan davranışını etkileyen birçok karmaşık faktör vardır :

  • Sosyoekonomik durumumuz
  • Biyoloji
  • Hayat hikayesi
  • Ve günlük yaşamımızda karşılaştığımız stres faktörleri

Gerçek şu ki, hiçbir bilim insanı ya da araştırmacı, birinin uzun vadeli hedeflerine ulaşmak için içsel gücünü kullanıp kullanamayacağını ya da ne zaman kullanabileceğini kesin olarak söyleyemez .

Gerçekte, kendi özel koşullarında irade gücünü nasıl geliştireceğini bulmaya en yakın kişi her kişidir . Ve muhtemelen günden güne ve andan ana değişecektir.

Bu 4 uygulama ile hedeflerinize ulaşmak için iradenizi artırın

Ancak bu, güçsüz olduğumuz veya hedeflerimize ulaşma çabasından tamamen vazgeçmemiz gerektiği anlamına gelmez. Kendimizi başarıya hazırlamak için yapabileceğimiz birkaç şey var.

Aşağıda irade gücünüzü artırmak ve hedeflerinize ulaşmada kendinizi desteklemek için denenmiş ve doğrulanmış dört uygulama bulunmaktadır.

1. Uykuya öncelik verin

İrade gücünüzü nasıl artıracağınızı bilmek istiyorsanız , işe uykunuza odaklanarak başlayın .

Uyku, zihinsel ve fiziksel sağlıkla o kadar güçlü bir şekilde bağlantılı ki, uzmanların şu soruyu merak etmesine neden oldu: Neden hiç uyumuyoruz ?

Yetişkinlerin her gece yedi ila dokuz saat uykuya ihtiyacı vardır. Bu süre zarfında beynimiz bilgiyi işler ve vücudumuz kendini onarır.

Örneğin, insan beyni biz uyurken, bir kısmı Alzheimer hastalığıyla bağlantılı olan fazla miktardaki pisliği temizleyebilir .

Yeterince uyku almak aynı zamanda bize zorluklarla yüzleşme ve bazı ayartmalarla mücadele etme esnekliği de verir . Bu nedenle, ister erkenci kuş olun ister gece kuşu olun, programınızı hayatınızın üçte biri boyunca uykuda kalmaya göre ayarlamak için elinizden geleni yapın.

Geri kalan üçte ikisi bunun için size teşekkür edecek.

2. Küçük başlayın

” Binlerce kilometrelik bir yolculuk tek bir adımla başlar.” İnsan vücudu homeostazis (veya her şeyin sabit ve stabil tutulması) için programlanmıştır. Ayrıca alışkanlıklarımız ve tepkilerimizle beyin devrelerimizde donanımsal bağlantı geliştiririz. Bunlar değiştirilebilir ve büyük olasılıkla bu değişiklikleri küçük ve artan hareketlerle sürdüreceğiz.

Hedefiniz ciddi değişiklikler gerektiriyorsa, onu daha küçük adımlara ayırmayı deneyin ve kolay bir adımla başlayın. Çok kolay olduğundan emin olun, neredeyse hiç direnç göstermeden yapabilirsiniz.

Belki amacınız müzik enstrümanınızı öğrenmeye daha fazla zaman ayırmaktır, ancak bunu ertelemeye devam ettiniz. Haftada birkaç kez enstrümanı 30 saniye boyunca kucağınızda tutarak başlayın. Ona bakabilir, dokunabilir ve nasıl ses çıkardığını hayal edebilirsiniz.

Bu adımı attığınız için kendinizle gurur duyun. Ve bu bir savaştan ziyade bir alışkanlık gibi geldiğinde planınızın bir sonraki aşamasına geçin.

3. Sakin olun ve meditasyon yapın

Farkındalık meditasyonunun beyinde stresi azaltırken öz düzenlemeyi ve dikkati artıran değişiklikleri teşvik ettiği gösterilmiştir .

Uzmanlar farkındalığı “zihnimizi bedenimize geri getirdiğimizde ve şu anda içimizde ve çevremizde olup bitenlerle temasa geçtiğimizde ürettiğimiz bir tür enerji” olarak tanımladı. Nefesimizin farkına varırız ve evimize, kendimiz ve yaptığımız her şey için tamamen mevcut olarak bedenimize döneriz.

Farkındalığı otururken uygulayabileceğiniz gibi, yürürken, çalışırken, yemek yerken, okurken, iş arkadaşınızla sohbet ederken veya yatakta uzanırken de uygulayabilirsiniz . Zamanınız ve yeriniz varsa vücut taraması da yapabilirsiniz .

Başlamanın basit bir yolu, ne zaman nefes alıp verdiğinizin farkına varmaktır . Havanın vücudunuza girip çıkarken nasıl hissettiğine dikkat edin. Zihniniz dağılacak ve bu sorun değil. Aslında bu insan doğasının bir parçası. Bunu fark ettiğinizde, yavaşça kendinizi nefesinize ve şimdiki ana getirin.

4. Destek arayın

Çevrimiçi terapistiniz ve arkadaşlarınız, aileniz ve mentorlarınız da dahil olmak üzere diğer destek sistemleriniz, hedef geliştirme ve onlara doğru çalışma sürecinizde gerekli bir iskele sağlayabilir .

Stresli olduğunuzda ve teslim olmak istediğinizde size daha büyük arzularınızı hatırlatabilirler. Ve sizi nazikçe yolunuza doğru yönlendirebilirler.

Ayrıca hedeflerinizin altında yatan anlamı sizinle birlikte keşfedebilirler ve istemeniz gerektiğini düşündüğünüz bir şey yerine gerçekten istediğiniz bir şey üzerinde çalıştığınızdan emin olmanıza yardımcı olabilirler.

Aşağıdaki gibi soruları yanıtlamanıza yardımcı olabilirler:

  • Neye değer veriyorum?
  • Nasıl bağlı hissedebilirim?
  • Şu anda nasılım?

Hedeflerinize ulaşmak mümkün

Kontrolünüz dışındaki birçok faktör iradenizi ve hedeflerinize doğru adım atma kapasitenizi etkilerken, olmak istediğiniz yere ulaşmak için kendinizi en iyi şekilde konumlandırmak için yapabileceğiniz şeyler de vardır.

Bir dahaki sefere bir hedef düşündüğünüzde veya iradenizin baskı altında olduğunu hissettiğinizde yukardaki dört uygulamayı deneyin: uyuyun, küçük adımlar atın, hareketsiz kalın, destek arayın.

Eğer yoldan saparsanız bunun yolculuğun bir parçası olduğunu bilin. Bundan ders alın, uygun gördüğünüz ayarlamaları yapın, kendinize şefkatli olun ve devam edin.

Yazar HicrettaylaN Blogger/Web Design
Takip Et
Çoğumuz hayatımızı yönetmenin günlük akışına o kadar kapılıyoruz ki bazen kayboluyoruz. Hayatın hamster çarkı asla durmaz ve siz farkına varmadan haftalar, aylar ve yıllar uçup gider. Hayatınız için önemli olan şeylere odaklanın, ve yaşamınızı zenginleştirmek için çalışın. Teknoloji ve Web Tasarım benim mutluluk listemdeki kutuları işaretlemede en başta gelmektedir. Bazı harika ipuçları, deneyim, fikir ve diğer bloglardan öğrendiklerimi paylaşarak, insanların hayatlarında bir fark yaratmayı umuyorum.
Sizde Yorum Yapın

Sizde Yorum Yapın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir