İç Huzur Nasıl Sağlanır? - HicrettaylaN

İç Huzur Nasıl Sağlanır?

HicrettaylaN
HicrettaylaN 159 Okuma 0 Yorum
5 Dakika
İç Huzur Nasıl Sağlanır?

İç Huzur Nasıl Sağlanır?

1. Önce kendine iyi bak

Önce kendine iyi bak
Önce kendine iyi bak

Aşırı eleştirilen ve kötü muamele gören bir zihin, ahlaksızlığa ve yolsuzluğa karşı hassastır.

Bu gezegende yaşadığımız gemiye iyi davranmalıyız – yoksa onu erken terk etmek zorunda kalacağız.

Vücudumuzu doğru yere götürmek için zihnimizi ve ruhumuzu gerektirdiği gibi, zihnimizi ve ruhumuzu doğru yere getirmek için vücudumuzu – alışkanlıklarımız, eylemlerimiz, ritüellerimiz, öz bakımımız – alacaktır.

İyi bir rutin sadece büyük bir konfor ve istikrar kaynağı değil, aynı zamanda işi teşvik etmenin ve yerine getirmenin mümkün olduğu platformdur.

İç huzur ve durgunluk en yüksek iyilik, elit performansın ve mutlu bir yaşamın anahtarıdır.

“Bir kişi ritüeli ve doğruluk standardını takip etmek için bir miktar bile çaba harcarsa, iki kat daha fazla geri alır.”

2. Sessizce otur ve düşün

Sessizce otur ve düşün
Sessizce otur ve düşün

“Tüm beşeri bilimler sorunları, insanın tek başına bir odada sessizce oturamamasından kaynaklanıyor”

Sadece arzularımızın sonuçlarını keşfetmek, sorgulamak, tahmin etmek için zaman ayıran bizler, bunların üstesinden gelme ve pişmanlıkları başlamadan önce durdurma fırsatına sahibiz.

“Güçlü duygularımızı farkındalık ve konsantrasyonla kucakladığımızda, bu zihinsel oluşumların köklerini görebileceğiz. Acımızın nereden geldiğini bileceğiz. Şeylerin köklerini gördüğümüzde, ıstırabımız azalacaktır. Böylece farkındalık tanır, kucaklar ve rahatlatır.”

3. Zihnini boşalt

Zihnini boşalt
Zihnini boşalt

“Aynı anda vurmak ve düşünmek imkansız.”

Düşüncelerimiz boş ve vücudumuz bir olukta olduğunda, elimizden gelenin en iyisini yaparız.

kıskançlık çukurunda hiç kimsenin net düşünme veya huzur içinde yaşama şansı yoktur.

Önyargıların zihnimizi boşaltın.

“Hala zihni tutmak muazzam bir disiplindir, hayatınızın en büyük bağlılığıyla karşı karşıya kalmanız gereken bir disiplindir.”

4. Ne istediğinden ziyade sahip olduklarına odaklan

Ne istediğinden ziyade sahip olduklarına odaklan
Ne istediğinden ziyade sahip olduklarına odaklan

“Yeterli olan adam için hiçbir şey yeterli değildir.”

Yeter artık güzel bir şey.

“Kutsamak ve onlarla gurur duymak Cennette olmaktır; onlara sahip olmak ve onları ödüllendirmemek Cehennemde olmaktır.”

Dış başarılar yoluyla kendinizi asla iyi hissetmeyeceksiniz. İçeriden yeter.
Yeterli olduğumuzu hissettiğimizde daha fazla an istiyoruz.

“Eksik bir şey olmadığını anladığınızda, tüm dünya size aittir.”

5. Kendi dışındaki şeylere odaklan

Kendi dışındaki şeylere odaklan
Kendi dışındaki şeylere odaklan

Kendisinden başka hiçbir şey düşünmeyen zihinde durgunluk yoktur, ne de her dürtülerini takip eden ve kendilerinden başka hiçbir şeye değer veren beden ve ruh için barış asla olmayacaktır.

Kendinden daha büyük bir şeye inanmalısın. Bu, zekamızın, anlık gözlemsel deneyimimizin tiranlığını reddetmek ve daha büyük bir şeyi, kendimizden öte bir şeyi kabul etmekle ilgilidir.

Hayatınız yalnızca ve sadece kendinizle ilgili olduğunda, eğlenceli olmamaktan daha kötüdür – boş ve korkunçtur.

İstisnacılığımıza ne kadar az ikna olursak, çevremizi anlama ve katkıda bulunma yeteneğimiz o kadar büyük olur, kendi ihtiyaçlarımız tarafından o kadar az körü körüne yönlendiriliriz, çevremizdekilerin ihtiyaçlarını o kadar net takdir edebiliriz, parçası olduğumuz daha büyük ekosistemi o kadar çok takdir edebiliriz.

6. Eyleminizde kasıtlı olun

Eyleminizde kasıtlı olun
Eyleminizde kasıtlı olun

Her an kendinize sorun, “bu gerekli mi?”
yüzleştiğimiz sıkıntının çoğu, vicdanlı bir müzakereyle hareket etmek yerine içgüdüsel olarak tepki vermekten geliyor.

Dürtülerine köleleştirilmiş bir kişi özgür değildir.

Arzuların çoğu özünde irrasyonel duygulardır. Bir içki içmeden önce kaçınılmaz akşamdan kalmayı düşünmek için refrakter dönemi düşünün. Bunu yaptığımızda, bu arzular güçlerinin bir kısmını kaybederler.

7. Dikkat dağınıklığını reddet

Dikkat dağınıklığını reddet
Dikkat dağınıklığını reddet

“Öyle bir şekilde yaşamalıyız ki, bizi zehirleyen ve sarhoş eden şeyleri tüketmeyi bırakalım.”

Aklınız başka bir yerdeyse elinizden gelenin en iyisi olamazsınız.

  1. Evinizi düzene sokun.
  2. Gününüzü planlayın.
  3. Kesintileri sınırlayın.
  4. Yapmanız gereken seçim sayısını sınırlayın.
  5. Mahkumiyetlerimizin avukatlarına karşı tavsiyeyi tartın.

8. Yalnız zaman geçir

Yalnız zaman geçir
Yalnız zaman geçir

Asla tek başınıza değilseniz kendinizi anlamak zordur.

Yalnızlık, diğerleri tepki verirken düşünmenizi sağlar.

“Gidebileceğiniz hiçbir yer daha huzurlu değildir – kendi ruhunuzdan daha fazla kesinti içermez.”

9. İyilik yapmaya odaklan

İyilik yapmaya odaklan
İyilik yapmaya odaklan

İyi olmak ve iyi hissetmek istiyorsak, iyilik yapmak zorundayız.

Standartlarımızın altında kaldığımızda, kendimizi kırbaçlamamıza gerek yok, sadece bize talimat vermesine ve öğretmesine izin vermeliyiz.

“İyi harcanan bir gün mutlu bir uyku getirdiği gibi, iyi istihdam edilmiş bir hayat da mutlu bir ölüm getirir.”

Yazar HicrettaylaN Blogger/Web Design
Takip Et
Çoğumuz hayatımızı yönetmenin günlük akışına o kadar kapılıyoruz ki bazen kayboluyoruz. Hayatın hamster çarkı asla durmaz ve siz farkına varmadan haftalar, aylar ve yıllar uçup gider. Hayatınız için önemli olan şeylere odaklanın, ve yaşamınızı zenginleştirmek için çalışın. Teknoloji ve Web Tasarım benim mutluluk listemdeki kutuları işaretlemede en başta gelmektedir. Bazı harika ipuçları, deneyim, fikir ve diğer bloglardan öğrendiklerimi paylaşarak, insanların hayatlarında bir fark yaratmayı umuyorum.
Sizde Yorum Yapın

Sizde Yorum Yapın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir