Ev Hanımı Depresyonu ve Tükenmişlik Kaygısı - HicrettaylaN

Ev Hanımı Depresyonu ve Tükenmişlik Kaygısı

HicrettaylaN
12 Dakika
Ev Hanımı Depresyonu ve Tükenmişlik Kaygısı

Evde oturan bir anne olmak zordur.

Tipik olarak ailenin günlük görevlerinin çoğunun sorumluluğunu üstlenmenin yanı sıra: çamaşır yıkama, yemek hazırlama, temizlik, aklınıza ne gelirse – evde kalan anneler genellikle aile programını yönetmede ve aile aktivitelerini organize etmede de merkezi bir rol oynarlar. Her kişinin yapılacak işlerinin sorumluluğunu üstlenmek ve hane halkının duygusal ihtiyaçları için yer tutmak.

Evde oturan anneler olan Türk annelerinin %25’inden fazlası için bazen bu görevlere ara verilmiyor. Başkalarının ihtiyaçlarını yönetmenin stresi, kaçınılmaz olarak tükenmişlik ortaya çıkana kadar artmaya devam eder.

Evde oturan bir anne olmak

Evde oturan ebeveyn olmak her zamankinden daha yaygın . Evde oturan ebeveynler genellikle birden fazla rolü bir arada yürütürler: bakıcı, temizlikçi, öğretmen, şef, muhasebeci, şoför, antrenör… ve çamaşır yıkamayı da unutmayalım.

Ve bu zor bir iş. Ayrıca maaş çeki ile ödüllendirilmediği veya kitle kültürü tarafından yüksek değerli bir pozisyon olarak görülmediği için genellikle görünmez bir iş olarak düşünülür.

Anneler, babalar ve diğer birincil bakıcılar evde kalma rolünde olabilse de bu makale evde oturan annelere odaklanmaktadır.

Evde kalan annenin tükenmişliği

Odanın karşı tarafına baktığınızda ve küçük çocuğunuzun bir sanat projesi için ayaklarını boyadığını gördüğünüzde bir çocuğun ev ödevini tamamlamasına yardım ediyorsunuz.

Halının ve kıyafetlerinin üzeri boyalı, büyük çocuğunuz dikkatinizin dağılmasından dolayı üzgün, hatırlayabildiğiniz kadarıyla uzun süredir işemek zorunda kalıyorsunuz, önceki gece akşam 6’dan beri yemek yemediniz ve destek yok iç yüzü. Evde kalan annelerin tükenmişliğinin bu kadar yaygın olmasına şaşmamalı.

Çalışan bir anne ile evde oturan bir anne olmanın kendine özgü avantajları ve zorlukları vardır. Ancak evde oturan annelerin, çalışan annelerle karşılaştırıldığında depresyon, anksiyete ve tükenmişlik gibi fiziksel ve zihinsel sağlık sorunları yaşama olasılıkları çok daha yüksek .

Tükenmişlik, kronik ve aralıksız stresten kaynaklanır . Araştırmaların büyük çoğunluğu mesleki tükenmişlik etrafında yoğunlaşıyor ancak bu aynı zamanda evde oturan bir anne olmak anlamına da gelebilir.

Hastalık izni, fazla mesai koruması ve maaşı olmayan bir işe kaç kişi başvurur?

Tükenmişliğin dikkat edilmesi gereken belirtileri

Evde oturan bir anneyseniz ve kendinizi bitkin, kopuk ve yetersiz hissediyorsanız, bunlar ebeveyn tükenmişliğiyle karşı karşıya olabileceğinizin işaretleridir.

Ebeveyn tükenmişliği üç farklı deneyimin birleşimi olarak tanımlanır:

  • Fiziksel ve duygusal olarak yorgun hissetmek
  • Çocuklarınızdan duygusal olarak uzak hissetmek
  • Ebeveyn olarak yetersiz hissetmek

Evde kalan annelerin tükenmişliği, depresyon veya anksiyete deneyimiyle de el ele gidebilir. Annelerin büyük çoğunluğu doğumdan sonraki haftalarda bebek hüznü yaşarken, bebek hüznü doğum sonrası depresyona kadar da devam edebilir .

Aşağıdaki gibi belirtilere dikkat edin:

  • Tükenmişlik
  • Uyuma zorluğu
  • Sinirlilik
  • Ağlamak
  • Enerji eksikliği
  • Ve umutsuz hissediyorum

Tükenmişlik, kaygı ve depresyonla baş etmenin 6 yolu

Evde kalan annelerin tükenmişliğinin sorunu, siz iç kaynaklarınızdaki bu tüketimi yaşarken, dünyanın dönmeye devam etmesi ve taleplerin birikmeye devam etmesidir.

Bu noktada soru, evde kalan annelerin tükenmişliğinin nasıl önleneceği değil, evde kalan annelerin tükenmişliği konusunda ne yapılacağı olabilir . Uygun fiyatlı çocuk bakımı , ebeveyn izni ve evde oturan anneleri etkileyen birçok “izm”in ortadan kaldırılması gibi yardımcı olabilecek geniş kapsamlı, sistemik şeyler var .

Ancak bu durum bir gecede değişmeyecek ve bu arada hâlâ başa çıkmak için araçlara ihtiyacınız var.

Muhtemelen bildiğiniz gibi, evde kalan annelerin tükenmişliğini yönetmek kolay değildir. Lavanta dolu bir banyo veya en sevdiğiniz yemek gibi ara sıra yapılan kişisel bakım eylemlerinden daha fazlasını gerektirir . Bunlar kulağa hoş geliyor ve kesinlikle katılıyorlar.

Ancak evde kalan annelerin tükenmişliğini çok daha büyük bir şey olarak düşünün. Paketleme kaplarını attığınızda veya banyodan çıktığınızda hala devam ettiğini görmek sizi hayal kırıklığına uğratmasın.

Bunun bu şekilde olması gerekmediğini bilerek cesaret alın. Dayanıklılık oluşturmak ve anne tükenmişliğini yönetmek uzun bir oyundur. Aşırı gergin bir annenin ihtiyaç duyduğu son şey başka bir şey olsa da tükenmişliğin önlenmesi biraz yatırım gerektirecektir. Sonuçta buna değer.

Çalışan anneler veya evde oturan anneler için bundan tamamen kaçınmak her zaman mümkün olmayabilir , ancak evde kalan annelerin tükenmişliğini, kaygısını ve depresyonunu azaltmak ve yönetmek için 6 stratejiyi burada bulabilirsiniz.

1. Kendinize bir mola verin

Başkalarına karşı nazik ve cömert olmak neden bu kadar kolayken, kendimize karşı böyle olmak neden bu kadar zor?

Bizim kültürümüzde kadınların ve annelerin kendilerine yönelik beklentileri çok yüksek olabiliyor. Eşit olmadığımızı hissettiğimizde, ” Herkes bunu hallediyor, ben neden yapamıyorum?” diyerek özeleştiri yapma eğilimindeyiz. Benimle ilgili sorun ne?”.

Kafanızdaki o eleştirel sesi fark ettiğinizde, içinizdeki daha nazik ve daha bilge bir sese ulaşıp ulaşamayacağınıza bakın. Kendinize karşı nazik olun.

Ebeveynlikle ilgili pek çok görüş var, özellikle de sosyal medyadaysanız. Harika bir kaynak ve bağlantı yöntemi olabilir ama aynı zamanda yalnızlığa ve depresyona da yol açabilir. Kendinizi tanıyın ve tepkilerinizi fark edin, böylece en çok ihtiyacınız olan şey bu olduğunda gürültüyü susturabilir ve içinize dönebilirsiniz.

Yerdeki oyuncaklar, uyumsuz bir kıyafet ve lavabodaki kirli bulaşıklar her ne kadar kaygı uyandırsa da hayatınızın tarihine en önemli şey olarak geçmeyecek.

Gerçek şu ki, yeterince iyi ebeveynlik ideal ebeveynliktir . Çocuklarınız için değerli, önemli ya da sevilmek için mükemmel olmanıza gerek olmayan bir model yaratıyorsunuz.

2. Çocuklarınızla anlamlı vakit geçirin

Bu sezgiye aykırı görünebilir. Çocuklarınızla çok fazla zaman geçirmek evde kalan annelerin tükenmişliğine neden olan şeylerden biri değil mi? Çocuklarınızla ilişkinize yatırım yapmanın ve onlarla bağ kurmanın aslında tükenmişlikle mücadele edebileceği ortaya çıktı.

Ebeveyn olarak rolünüzün size amaç kazandıran kısmını üstlenerek kendinizi yenilenmiş bulabilirsiniz.

Bunu olabildiğince basitleştirmek için ebeveynliğin size en doğal gelen ve keyif aldığınız kısımlarına odaklanın. Bu bir yürüyüş, aynı yemeği paylaşmak, yemek pişirmek, boyamak, kitap okumak veya birlikte yeni bir şeyler öğrenmek olabilir.

Önemli olan, sizi anlam ve bağlantıyla dolduran giyinme, yemek yeme, yatakta yıkanma rutininin dışında tutarlı bir zaman ayırmanızdır.

3. Ayrıca anlamlı yalnız zaman geçirdiğinizden emin olun

Evde oturan meşgul bir anne olarak, tüm varlığınızın başkalarını desteklemeye dayalı olduğunu hissedebilirsiniz. Tüm annelerin ebeveyn olmadan önce bir hayatları vardı. Belki bir kariyeriniz, bir hobiniz ya da zamanınızı ve enerjinizi adadığınız ama artık yapmadığınız bir şey vardı.

Kimlik kaybınızı kabul etmek ve bir anne ve bir birey olarak kimliğinizi yaratmaya devam etmenin yollarını bulmak önemlidir. İster bir kitap kulübü, ister arkadaşlarınızla düzenli ve tutarlı zaman, yaratıcı bir proje veya ayoga dersi olsun, sizin için neyin anlamlı ve tatmin edici olacağını düşünün ve bunu normal rutininize dahil etmenin bir yolunu bulun.

Şu anda şunu düşünüyor olabilirsiniz: “ Bunu yapabilseydim bu makaleyi okumazdım! Ama ailem uzakta yaşıyor, çocuk bakımına param yetmiyor, eşim uzun saatler çalışıyor ve gerçekten hiçbir desteğim yok. ”

Endişeniz tamamen geçerlidir. Ayrıca yardıma kesinlikle ulaşamayacağınız fikrini de nazikçe geri itmeye çalışın. Kalıpların dışında düşünün ve bu alanı elde etmek için hangi yaratıcı yolları bulabileceğinizi görün.

Belki bir çocuk bakımı değişimi ya da evde her gün düzenli olarak geçirilen sakin bir zaman olabilir.

Çocuklarınızın yaşlarına bağlı olarak bu, onların şekerleme yapması veya farklı bir odada oynaması olabilir, bu size kendiniz için ihtiyacınız olan zamanı verir ve çocuğunuza yaratıcılığını geliştirme, problem çözme becerilerini geliştirme ve yeteneklerini keşfetme şansı verir. bireysel kimlikler.

İşin zor kısmı, artık bulaşıkları yıkamanın ya da mümkün olduğu kadar çok sayıda yapılacak işi hızlıca silmenin zamanı olmamasıdır. Bu artık “sizin zamanınızdır”. Kimliğinizi destekleyen ve sizi kişisel anlamla dolduran şeyleri yapmanın zamanı geldi.

Ve yenileyici olan kişisel bakımla meşgul olmanın zamanıdır. Başka bir şey yapılmazsa, bu zamanı geçirmek hala tartışılamazdı.

4. Diğer yetişkinlerle bağlantı kurun

Bütün günü çocuklarınızla geçirirken kendinizi yalnız ve yalıtılmış hissetmeniz alışılmadık bir durum değildir. Evde oturan annelerin çoğu imkansız beklentileri karşılamaya çalışırken suçluluk duygusuyla boğuştuğu için bundan bahsetmek zor olabilir. Ancak yalnızlık zenginleştirici ve canlandırıcı olsa da yalnızlık çoğu zaman yorucu ve acı vericidir.

Sorun şu ki, kendinizi depresif ve tükenmiş hissettiğinizde, eski arkadaşlarınıza ulaşmak veya yeni insanlarla tanışmak için motive olmanız zordur. Ancak çoğu zaman kendimizle gerçekten bağ kurduğumuz ve başkalarıyla olan bağlarımızdan keyif aldığımız yer de arkadaşlıklarımızdır.

Bu hafta bir arkadaşınıza ulaşıp bir plan yapmayı düşünün. Bu herhangi bir şey olabilir: bir telefon görüşmesi, bir yürüyüş, bir akşam yemeği ya da çocuklarınızla bir oyun randevusu. Bu size çok fazla geliyorsa, parka giderek ve başka bir yetişkinle 5 dakika bile olsa sohbet ederek başlayın.

Eğer pratik yapmadığınızı hissediyorsanız, temellere geri dönmeyi unutmayın. Temel unsurlar açık , savunmasız , cömert ve nazik olmaktır . Ve sonuçta kendin olma konusunda yanlış gidemezsin.

5. Sizin için neyin önemli olduğunu açıkça belirtin

Değerlerinizi açıklığa kavuşturmak için zaman ayırırsanız, bunları gün içinde ilerlemenize yardımcı olacak kılavuzlar olarak kullanabilirsiniz. Örneğin ebeveyn olmanın dışında güçlü bir kimliğe sahip olduğunuz konusunda çocuklarınıza model olmaya değer veriyor olabilirsiniz. Alternatif olarak, tüm kararlarınızda çocuklarınızı merkeze almaya ve onlara sürekli ulaşılabilirlik ve varlık sunmaya değer verebilirsiniz.

Kendinizi arkadaşlarınızla, akranlarınızla ve diğer ebeveynlerinizle karşılaştırmak cazip gelebilir. Ancak gerçekte konu değerlerinizi tanımlamaya geldiğinde doğru ya da yanlış yoktur .

Önemli olan, seçimlerinizi dürüst ve özgün değerleriniz yönlendirdiğinde güven, gurur ve tatmin duygusu kazanmanızdır . Bu şekilde yaşamak, evde oturan bir anne olarak günlük yaşamınızda karşılaştığınız depresyon ve anksiyete gibi rahatsızlıklara karşı dayanıklılığınızı da güçlendirebilir.

6. Çevrimiçi terapiyi düşünün

Evde oturan bir anne olmak, stresli, kafa karıştırıcı ve bunaltıcı olabilecek her türlü derin sorunu ortaya çıkarabilir. Evde kalan annelerin tükenmişliği olabildiğince gerçek.

Bu halının altına süpürülecek kadar basit bir konu değil. Tam tersine, gerçek sağlık sonuçları olan gerçek bir sağlık sorunudur :

  • Diyabet
  • Kalp hastalığı
  • Yüksek kolestorol
  • Baş ağrıları
  • Uykusuzluk hastalığı
  • Ve depresyon gibi zihinsel sağlık sorunları

Bunu tek başınıza yapmamalısınız, yapmak zorunda da değilsiniz. Bir terapist, evde kalan annenin tükenmişliği, depresyonu ve kaygısıyla mücadele etmek için mücadelelerinizi anlamlandırmanıza ve baş etme stratejileri ve dayanıklılık geliştirmenize yardımcı olabilir. Bir anne olarak desteği kesinlikle hak ediyorsunuz. Kocaman öpücükler…

Yazar HicrettaylaN Blogger/Web Design
Takip Et
Çoğumuz hayatımızı yönetmenin günlük akışına o kadar kapılıyoruz ki bazen kayboluyoruz. Hayatın hamster çarkı asla durmaz ve siz farkına varmadan haftalar, aylar ve yıllar uçup gider. Hayatınız için önemli olan şeylere odaklanın, ve yaşamınızı zenginleştirmek için çalışın. Teknoloji ve Web Tasarım benim mutluluk listemdeki kutuları işaretlemede en başta gelmektedir. Bazı harika ipuçları, deneyim, fikir ve diğer bloglardan öğrendiklerimi paylaşarak, insanların hayatlarında bir fark yaratmayı umuyorum.
Sizde Yorum Yapın

Sizde Yorum Yapın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir