Erteleme Hastalığı Nasıl Yenilir? - HicrettaylaN

Erteleme Hastalığı Nasıl Yenilir?

HicrettaylaN
HicrettaylaN 149 Okuma 2 Yorum
4 Dakika
Erteleme Hastalığı Nasıl Yenilir?

Erteleme Hastalığı Nasıl Yenilir?

Neredeyse hepimiz niyetler ve eylemler arasında sıkışıp kaldık çünkü erteleme bizi yarının işe başlamak için bugünden çok daha iyi bir gün olduğuna ikna ediyor.

Ertelemenin sonu gelmez. Aynı zamanda muhtemelen asla tamamen kurtulamayacağınız kötü alışkanlıklardan biridir.

Buzdolabının, iyi bir dizinin, sosyal medyanın cazibesine asla kapılmayacaksınız.

Yani amaç: –

  • Öz denetimi geliştirin ve ertelemenin hayatımızın yalnızca %10’undan azını yönetmesine izin verin.
  • Neden ertelediğinizi anlayın ve ardından sorunu buna göre çözün.

Bu makaleyi iki bölüme ayırdım: –

  1. Tetikleyiciler – Ertelemenin en yaygın nedenleri.
  2. Çözüm — Tetikleyicinize bağlı olarak nasıl harekete geçersiniz?

Hadi başlayalım.

Tam Olarak Neden Erteliyorsun?

Tam Olarak Neden Erteliyorsun?
Tam Olarak Neden Erteliyorsun?

İnsanlar erteleme dürtüsü mantıksız bir şekilde harekete geçme dürtüsünden daha güçlü olduğu için erteliyor

Peki gecikme dürtüsü nereden geliyor?

  1. Mükemmeliyetçi olmaya çalışmak
  2. Düşük enerji
  3. Ezilmiş
  4. Monoton çalışma
  5. Dikkat dağıtıcı şeyler
  6. Bunların her birini ayrıntılı olarak ele alalım

Mükemmeliyetçi Olmaya Çalışmak

  • %80 kuralını uygulayın. Bitirdiğiniz işin %80’i tamamlanmışsa iş tamamdır. Bunu birkaç kez yaptığınızda beyniniz aynı görevi olumlu bir deneyim olarak düşünecek ve bir dahaki sefere bunu yapmaya başladığınızda erteleme şansınız azalacaktır.
  • Mükemmeliyetçiler için ‘en kolaydan en zora’ rotasını izlemek daha iyidir. Benim için bunun tersi genellikle geri teper çünkü zor görev için çok fazla zaman harcıyorum ve diğer her şeyi yapmak zor oluyor.
  • Çalışmanıza kaba bir taslak gibi davranın. Kendinize daha sonra düzenleyeceğinizi söyleyin. Önemli olan basitçe başlamaktır. Hızı yakaladığınızda her şey kolaylaşır.

Düşük Enerji

Düşük Enerji
Düşük Enerji

Enerji seviyenizi hızla yükseltmenize yardımcı olacak bir şey yapın: –

Güçlü bir şekerleme yapın – 30 dakikadan uzun olmadığından emin olun çünkü REM’e girdikten sonra uyandıktan sonra kendinizi daha yorgun hissedeceksiniz.

  • Biraz kafein al
  • Yüzünü yıka
  • Atıştırmalık al
  • Duş almak

Sonrasında kendinizi enerjik hissetmenizi sağlayacak herhangi bir aktivite. Hiçbir şey yapmadan saatlerce o işin üzerinde durmaktansa, tam enerjiyle çalışmak ve bir görevi bitirmek için daha az zaman harcamak daha iyidir.

Eğer bunalmışsan

Belki yapacak çok işiniz var ve daha az zamanınız var ya da nereden ve nasıl başlayacağınızı bilmiyorsunuz: –

  1. Yapmanız gereken görevi tam olarak tanımlayın
  2. Görevi çok küçük parçalara ayırın
  3. Yolunuz belirlenecek ve çok daha sakin olacaksınız

Devam edin ve daha iyi hissetmek için çalışma alanınızı temizleyin. İhtiyacınız olan tüm malzemeleri yerleştirin.

Derin bir nefes alın ve başlayın.

Göreviniz Sıkıcıysa

Belki işiniz zorlayıcı değildir, ilk etapta bunu neden yaptığınızı kendinize hatırlatın. Nedeni çok önemli.

(Eğer nedeniniz yeterince motive edici değilse, belki de bunu yapmamalısınız?)

Heyecan verici hale getirin: – Müzik dinleyin, kendinize meydan okuyun, bir ödül belirleyin, görevi zamanlayın.

Dikkatini Dağıtan Bir Şey Varsa

Odadaki olası tüm dikkat dağıtıcı unsurları ortadan kaldırın. Elemek. Bu içerir:-

  • Dikkat dağıtan web sitelerini engelleme
  • Ortamınızı temizliyoruz
  • Tüm bildirimleri kapatın.

İşte tüm durumlarda işe yarayan bazı yöntemler: –

  1. Tüm sorunlara mükemmel bir çözümdür. 25 dakikalık çalışmaya başlamak daha kolaydır. Bir kez başladığınızda zaten en zor kısmın üstesinden gelmiş olursunuz.
  2. Hedeflerinizi bir arkadaşınız veya meslektaşınızla paylaşın. Sizi sorumlu tutacak birinin olması ertelemeyi önemli ölçüde azaltabilir.
Yazar HicrettaylaN Blogger/Web Design
Takip Et
Çoğumuz hayatımızı yönetmenin günlük akışına o kadar kapılıyoruz ki bazen kayboluyoruz. Hayatın hamster çarkı asla durmaz ve siz farkına varmadan haftalar, aylar ve yıllar uçup gider. Hayatınız için önemli olan şeylere odaklanın, ve yaşamınızı zenginleştirmek için çalışın. Teknoloji ve Web Tasarım benim mutluluk listemdeki kutuları işaretlemede en başta gelmektedir. Bazı harika ipuçları, deneyim, fikir ve diğer bloglardan öğrendiklerimi paylaşarak, insanların hayatlarında bir fark yaratmayı umuyorum.
2 Yorum
  • Bilge Kayabaşı says:

    Başarısızlık korkusu nedeniyle sıklıkla ertelediğimiz doğrudur. Ancak acının ve başarısızlığın diğer tarafında büyüme vardır.

    Yanıtla

Sizde Yorum Yapın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir