Diz Ağrısına Ne İyi Gelir? Evde Çözüm - HicrettaylaN

Diz Ağrısına Ne İyi Gelir? Evde Çözüm

HicrettaylaN
6 Dakika
Diz Ağrısına Ne İyi Gelir? Evde Çözüm

Diz ağrısını göz ardı etmek zor. Bunu neredeyse yaptığınız her harekette hissediyorsunuz: Kalkmak, oturmak, yürümek, eğilmek, çömelmek, eğilmek, bükülmek, merdiven çıkmak.

Bu konuda bir şeyler yapmayı düşünmeniz çok uzun sürmeyecek, ancak diz ağrısını hafifletmenin en iyi yolu nedir? Peki bu konuda bir doktora görünmeli misiniz?

Diz ağrısından nasıl kurtulacağınızı bilmek, dizinizin neden ağrıdığının temeline inmeye çalışmakla başlar; ayrıca ağrının bir doktora görünmeyi gerektirip gerektirmediği veya önce evde güvenle deneyebileceğiniz şeyler olup olmadığı.

Diz ağrısına ne sebep olur?

Diz ağrısı genellikle diz ekleminde tahrişe veya iltihaplanmaya neden olan bir şey olduğunda ortaya çıkar. Bunun birkaç farklı nedeni var ve bunlardan bazıları belirli demografik özelliklerde diğerlerinden daha yaygın.

Diz ağrısının en yaygın nedenleri şunlardır:

  • Aşırı kullanım (çok fazla aktivite) – bu aynı zamanda yanlış kullanıma da yol açabilir
  • Gençlerde büyüme plakası değişiklikleri gibi büyüme ağrıları
  • Artrit – genellikle yaşlı erişkinlerde
  • Yaralanma – menisküs veya bağ (ACL, MCL, PCL, LCL) yırtıkları

Bunlardan yalnızca yaralanma acil eylem nedenidir. Dizinizde akut bir yaralanma yaşadıysanız (örneğin bir patlama hissettiyseniz veya duyduysanız) doktorunuzla randevu alın.

Diz yaralanması her zaman belirgin değildir. Eğer ağrı yalnızca bir dizinizdeyse ve ağırlığı taşıyamıyorsanız, bacağınızı tamamen uzatamıyorsanız veya ciddi bir şişlik varsa, bunlar bir doktora görünmenin işaretleridir.

Böyle bir yaralanma belirtisi yoksa diğer diz ağrısı türlerini önce evde tedavi etmenin güvenli olduğunu bilin.

Evde diz ağrısı nasıl giderilir?

Evde diz ağrısını hafifletmek söz konusu olduğunda seçenekler şunları içerebilir:

  • Buz uygulamak
  • Ağrı kesici almak
  • Isıtma yastığı kullanma
  • Esneme
  • Masaj aleti kullanmak
  • Antrenmanlarınızı değiştirmek

Bu kadar çok seçenek varken, sizin sorununuz için hangisinin doğru olduğunu nasıl bileceğinizi merak edebilirsiniz. Bunun diz ağrınızın en olası nedenine bağlı olduğuna dikkat çekiyor.

Buz, ısı, ağrı kesiciler ve ötesi: Nereden başlamalısınız?

Başlangıç ​​olarak, diz ağrınız bir yaralanmadan kaynaklanıyorsa doktorunuz size takip etmeniz için bir yaralanma sonrası bakım planı sağlayacaktır. Yukarıdaki çözüm yollarından bazıları, çok erken başlanırsa yarardan çok zarar getirebileceğinden, bu talimatlara sıkı sıkıya bağlı kalın.

Eğer artritten kaynaklanan bir iltihaplanma ya da aşırı kullanımdan kaynaklanan bir iltihaplanma varsa, buz harika bir ilk adım olabilir çünkü ağrıya yol açan şişliğin azaltılmasına yardımcı olur. Bu aynı zamanda ağrı kesicilere olan bağımlılığın azaltılmasına da yardımcı olabilir.

İbuprofen ve naproksen gibi steroidal olmayan antiinflamatuar ilaçlar (NSAID’ler) inflamasyonu azaltmaya ve dolayısıyla ağrıyı hafifletmeye yardımcı olur. Asetaminofen ayrıca ağrının hafifletilmesine de yardımcı olur, ancak iltihabı azaltmadığını unutmamak önemlidir. Peki diz ağrısına en iyi ağrı kesici hangisi? Duruma göre değişir.

Altta yatan sağlık sorunlarının ve kişinin kullandığı ilaçların dikkate alınması gerekiyor. Ülser veya asit reflüsü olan bir kişi, NSAID’leri bir veya iki günden fazla almaktan kaçınmak isteyecektir çünkü bu ilaçlar semptomlarını şiddetlendirebilir.

Yaygın olarak kan inceltici olarak bilinen antikoagülan kullanan kişilerin, ilaç etkileşimleri mümkün olduğundan ve potansiyel olarak kanama riskini artırdığından NSAID’lere karşı dikkatli olmaları gerekir.

Herhangi bir kontrendikasyonu olmayan biri her iki ağrı kesici türünü de kullanabilir, ancak ağrının iltihaptan kaynaklandığı düşünülüyorsa NSAID’ler en iyisidir. Diz yaralanması gibi çok fazla ağrı varsa, asetaminofen NSAID’lerle değiştirilebilir.

Bir ısıtma yastığı, özellikle diz tendonlarını ve bağlarını çeken kas sertliğinin tahrişe neden olduğu durumlarda, bazı diz ağrısı türlerine yardımcı olabilir.

Diz çevresindeki kaslar (kuadriseps, diz arkası kasları, baldır) gergin olduğunda, bu durum diz eklemine baskı uygular. Isı, bölgeye kan akışını iyileştirmeye yardımcı olur, gergin kasları gevşetir ve gevşetir, böylece dizdeki tendonlar ve bağlar üzerinde daha az stres olur.

Esnetme, köpük yuvarlama ve masaj tabancası kullanmak da diz ağrısına katkıda bulunan kas gerginliğini hafifletmeye yardımcı olabilir. Vücudunuzu dinleyebilir ve diz ekleminizin ve çevresindeki kasların aşırı veya yanlış kullanımını önlemek için gerekli adımları atabilirsiniz. Her zaman egzersiz rutininizin ilerleyişini kademeli olarak artırmanızı ve aktiviteler arasında herhangi bir ağrı olup olmadığını izlemenizi öneririz.

Dinlenme aşırı kullanımın önlenmesine yardımcı olabilir ancak bu, egzersiz yapmayı tamamen bırakmanız gerektiği anlamına gelmez. Bu sadece daha az şey yapmak (yoğunluğu veya süreyi azaltmak) veya daha az zıplayacak şekilde bir antrenmanı değiştirmek gibi başka bir şey yapmak anlamına gelebilir. Ve bazen belirli diz ağrısı türleri için egzersiz değişiklikleri gerekli olabilir.

Doktorunuz, diz ağrısına katkıda bulunmadan egzersiz hedeflerinize bağlı kalmanıza, kaslarınızı çalıştırmanın yollarını bulmasına, ancak altta yatan bir sorunun alevlenme olasılığını sınırlamanıza yardımcı olabilir. Örneğin, diz arkasındaki ağrının nedeninin artrit olduğu teşhisi konulduysa ve çömelme sırasında diz ağrısı fark ediyorsanız, derin squat yapmaktan kaçınmanızı ve bunun yerine leg press yapmanızı tavsiye edebiliriz.

Ne zaman doktora görünmeli?

Diz ağrıları için evde uygulayabileceğiniz ilaçları denediyseniz ve hala ağrılarla mücadele ediyorsanız, bir spor hekimliği doktoruna görünmenin zamanı gelmiştir.

Buz, reçetesiz ilaçlar denediyseniz, dinlendiyseniz ve diz ağrınız birkaç gün sonra önemli ölçüde iyileşmiyorsa, doktorunuzla randevu alın. Sorun sadece diz ağrısı değilse doktorunuza danışmanız da önemlidir. Parmaklar, dirsekler, boyun gibi diğer eklemlerde de ağrınız varsa, o zaman romatolojik bir bozukluğu veya otoimmün durumu dışlamak için testler yapmayı düşünmemiz gerekir.

Diz ağrısı yeniyse ve bu konuda endişeleniyorsanız yardım aramaktan çekinmeyin.

Sıklıkla ‘Burada olmam gerekip gerekmediğini bilmiyorum ama dizim ağrıyor ve bu daha önce yaşadığım bir sorun değil, bu yüzden kontrol ettirmek istiyorum’ diyen hastalar oluyor. Çoğu zaman ağrıyan dizin aşırı kullanımın bir işareti olduğunu, dizinizin aşırı kullandığınızı size bildirme şekli olduğunu ekliyor. Ancak yaralanmalar bazen hafif olabilir.

Bir doktora danışıp bu endişelerinizi ve sorularınızı yanıtlamakta sorun yok. İstediğimiz son şey, diz yaralanmasının tedavi edilmemesi ve egzersiz yapmaya devam ettikçe potansiyel olarak daha kötü bir duruma dönüşmesidir.

Yazar HicrettaylaN Blogger/Web Design
Takip Et
Çoğumuz hayatımızı yönetmenin günlük akışına o kadar kapılıyoruz ki bazen kayboluyoruz. Hayatın hamster çarkı asla durmaz ve siz farkına varmadan haftalar, aylar ve yıllar uçup gider. Hayatınız için önemli olan şeylere odaklanın, ve yaşamınızı zenginleştirmek için çalışın. Teknoloji ve Web Tasarım benim mutluluk listemdeki kutuları işaretlemede en başta gelmektedir. Bazı harika ipuçları, deneyim, fikir ve diğer bloglardan öğrendiklerimi paylaşarak, insanların hayatlarında bir fark yaratmayı umuyorum.
Sizde Yorum Yapın

Sizde Yorum Yapın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir