Boyun Tutulması Nasıl Geçer? Ne İyi Gelir? - HicrettaylaN

Boyun Tutulması Nasıl Geçer? Ne İyi Gelir?

HicrettaylaN
6 Dakika
Boyun Tutulması Nasıl Geçer? Ne İyi Gelir?

Boyun tutulmasına Esnemek veya ısı ve buz uygulamak ağrıyı hafifletebilir.

Birçoğumuz günün büyük bölümünde bilgisayarlara baktığımız veya akıllı telefonlarımıza baktığımız için boyun ağrımız olması şaşırtıcı değil. Aslında, yapılan araştırmalardan elde edilen veriler, yetişkinlerin %16,1’inin son üç ay içinde boyun ağrısı yaşadığını ortaya çıkardı.

Boyun tutulması genellikle kaslarınızın kötü duruş veya yanlış kullanımdan dolayı zamanla zayıflamasıyla gelişir. Boyun kaslarınız zayıfladığında ve başınızı döndürmeye çalıştığınızda eklem artık düzgün bir şekilde hareket edemez çünkü artık yerinde değildir. Çoğunlukla eklem bir şeye takılır, ya bir kası çeker ya da sinire düzensiz bir şekilde vurur, ya da belki her ikisi birden.

“O zaman anında acı çekersiniz ve vücudunuzda koruyucu bir spazm oluşur. Vücudunuz daha fazla incinmenizi istemiyor, bu yüzden kasılacak ve hareket bile edemiyormuşsunuz gibi hissetmenize neden olacak ve kendinizi yaralayacak ne yaptığınızı merak etmenize neden olacaktır.

Bütün gün bilgisayar monitörünüze bakmak, boyun eklemleri çevresindeki kasların yorulmasına ve aşırı gerilmesine neden olabilir. Uzun süre araba kullanmak ve akıllı telefonunuza bakmak da aynı etkiye sahip olabilir. Ve bunu her gün yapmak boyun eklemlerinizi toplayabilir ve yerinden çıkarabilir.

Deneyebileceğiniz boyun tutulması tedavileri

Boyun ağrısının küçük, yaygın nedenleri için şu basit ilaçları deneyin:

Ağrılı bölgeye ısı veya buz uygulayın

İlk 48 ila 72 saat boyunca buz kullanın, ardından ısı kullanın. Isı, ılık duşlar, sıcak kompresler veya ısıtma yastığıyla uygulanabilir. Cilt yaralanmalarını önlemek için, bir ısıtma yastığı veya buz torbası varken uykuya dalmadığınızdan emin olun.

Reçetesiz satılan ağrı kesicileri alın

Doktorlar ibuprofen veya asetaminofen önermektedir.

Ancak sarsıntılı veya acı veren aktivitelerden kaçının. Bu semptomlarınızı sakinleştirmenize ve iltihabı azaltmanıza yardımcı olur .

Nazikçe masaj

Partnerinizden ağrıyan veya ağrıyan bölgelere nazikçe masaj yapmasını isteyin. Bunu yaparken iletişim çok önemlidir. Partnerinizin, kendisini iyi hissettiren bir teknik bulana kadar çeşitli teknikleri denemesini sağlayın.

Onların şunu söylemelerini isteyeceksiniz: ‘Bu nasıl bir duygu? Daha fazla mı yoksa daha az mı baskı istiyorsunuz?’ Bir masaj terapistinin yapacağı şey budur. O halde ikiniz de doğru noktayı bulana kadar uyum sağlamaya devam edin.

Hangi tekniği seçerseniz seçin, her türlü masaj hareketinin kalbe doğru yönlendirilmesi gerektiğini tavsiye ediyor. Bu, damarlarınızdaki kanın akış şekliyle ve cildinizin altında görünen mavimsi-mor çizgilerle eşleşir. Yanlış yöne, kalbinizden uzağa giden çok fazla basınç, bir kapakçığa zarar verme potansiyeline sahiptir.

Uygun yatak veya yastığa sahip olduğunuzdan emin olun

Sert bir yatakta, yastıksız veya özel bir boyun yastığıyla uyumayı deneyin.

Yumuşak bir boyunluk kullanın

Rahatsızlığı gidermek için sağlık uzmanınıza yumuşak bir boyunluk kullanmasını sorun. Boyunluğu uzun süre kullanmayın. Bunu yapmak boyun kaslarınızı zayıflatabilir.

Boyun Tutulmasına yardımcı olmak için esneme hareketleri

Boyun tutulmasını hafifletmenin anahtarının uygun esneme ve manipülasyondur. Yukarı ve aşağı, yan yana ve kulaktan kulağa yavaş hareket açıklığı egzersizleri yapmak boyun kaslarının nazikçe gerilmesine yardımcı olabilir. Bazı yoga pozları da sertliği hafifletmeye yardımcı olabilir.

Boyun tutulmasından kaçınmanıza yardımcı olabilecek, masanızda veya arabada deneyebileceğiniz diğer bazı özel esneme hareketleri şunlardır:

  • Omuzlarınızı 10 kez geriye ve aşağıya doğru yuvarlayın.
  • Omuz bıçaklarınızı 10 kez birbirine sıkın.
  • Başınızı arabanızın baş dayanağına veya ellerinize doğru geriye doğru itin ve 30 saniye basılı tutun.
  • Kulağınızı her iki tarafta 10 kez omzunuza getirin.

Boyun ağrısını önlemek için ipuçları

İşte boyun tutulmasıyla birlikte gelen boyun ağrısını önlemenin bazı yolları.

Uyku pozisyonlarınıza dikkat edin

Boynunuz sizi rahatsız ediyorsa uyku pozisyonlarınıza dikkat etmeniz gerekmektedir. Sadece yan veya sırtüstü uyuyun, asla yüzüstü uyumayın.

Yüz üstü uyuduğunuzda, çoğu zaman başınızı saatlerce bir o yana bir bu yana çeviriyorsunuz. Yüzüstü uyumak belinizi de etkileyebilir çünkü yeterli desteğiniz yoksa karnınız yatağa gömülür.

Uygun bilgisayar duruşunu uygulayın

Boyun ağrısından kaçınmanıza yardımcı olmak için monitörünüzü göz hizanıza getirin, dik oturun ve bilgisayar başındayken başınızı aşağı veya yana eğmekten veya bükmekten kaçının. Ayrıca ekranınıza bakmaya ara verdiğinizden emin olun.

Arabada nasıl oturduğunuza veya telefonunuzu kullanırken dikkatli olun

Araba kullanırken veya akıllı telefonunuzu kullanırken sık sık mola verdiğinizden ve boynunuzun uzun süre öne eğilmediğinden emin olun.

Boyun ağrısı ne kadar sürer?

Boyun ağrısının ne kadar süreceği çeşitli faktörlere bağlıdır. Bu, akut (veya ani) boyun ağrısına ne tür bir yaralanmanın neden olduğunu (örneğin bir araba kazası, bir spor yaralanması veya dışarıda çalışmaktan dolayı kas çekilmesi) ve yaralanmaya nasıl tepki verdiğinizi içerir.

Çoğu zaman, rahatsız edici davranışı yapmayı bırakırsanız belirtiler birkaç ay içinde düzelebilir. Araba kazalarından kaynaklanan boyun ağrısı uzun sürebilir. Ancak başka bir araba kazasına uğramazsanız, ağrınız genellikle birkaç ay içinde geçecektir. Ancak bilgisayar monitörünü kötü kullanmak gibi boyun ağrısına neden olan bir alışkanlığı değiştirmezseniz, bu durum kalıcı olacaktır.

Ağrı devam ederse ve günlük aktivitelerinize engel oluyorsa veya denediğiniz herhangi bir tedavi işe yaramıyor gibi görünüyorsa, daha fazla tartışma gerekebilir. Bazı şeyleri kendi başınıza denediyseniz ve iki ay sonra sorun çözülmediyse, o zaman muhtemelen altta yatan bir sorun olup olmadığını veya değiştirmeniz gereken bir davranış olup olmadığını anlamak için doktorunuza gitmenin zamanı gelmiştir.

Yazar HicrettaylaN Blogger/Web Design
Takip Et
Çoğumuz hayatımızı yönetmenin günlük akışına o kadar kapılıyoruz ki bazen kayboluyoruz. Hayatın hamster çarkı asla durmaz ve siz farkına varmadan haftalar, aylar ve yıllar uçup gider. Hayatınız için önemli olan şeylere odaklanın, ve yaşamınızı zenginleştirmek için çalışın. Teknoloji ve Web Tasarım benim mutluluk listemdeki kutuları işaretlemede en başta gelmektedir. Bazı harika ipuçları, deneyim, fikir ve diğer bloglardan öğrendiklerimi paylaşarak, insanların hayatlarında bir fark yaratmayı umuyorum.
Sizde Yorum Yapın

Sizde Yorum Yapın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir