Boşanma Stresiyle Nasıl Başa Çıkılır? - HicrettaylaN

Boşanma Stresiyle Nasıl Başa Çıkılır?

HicrettaylaN
12 Dakika
Boşanma Stresiyle Nasıl Başa Çıkılır?

Boşanma, her iki partner (başlatıcı olan ve başlatan olmayan), bakımları altındaki çocuklar ve bazen diğer aile üyeleri de dahil olmak üzere ilgili kişilerin bir kısmını veya tamamını etkileyebilen, iyi bilinen bir stres nedenidir.

Gerçekten boşanmayı deneyimleyene kadar boşanmanın ne kadar stresli olabileceğini anlamak zor olabilir. Boşanma stresinin belirtileri hem zihinsel hem de fiziksel olabilir ve bazen depresyon , anksiyete , karmaşık yas veya TSSB gibi daha ciddi zihinsel sağlık sorunlarına yol açabilir .

Ancak boşanma sürecinden geçen çoğu insan, sonunda bu durumdan sağlıklı ve iyi bir şekilde çıkar. İyileşmek ve uyum sağlamak biraz zaman alır ve aynı zamanda stresinizi yönetmek ve azaltmak için adımlar atmanız da yardımcı olur.

Bu yazımızda boşanma stresiyle nasıl baş edebileceğinizi ele alacağız. Stresi etkili bir şekilde yönetmek ve boşanmayla başa çıkmak için takip edebileceğiniz 15 önemli ipucu sunacağız.

Ayrılık ve Boşanmayla Başa Çıkmak

Öncelikle boşanmayla başa çıkmanın duygusal yönlerine, yas tutmanın ipuçlarına ve düşüncelerinizi ve duygularınızı sağlıklı bir şekilde nasıl işleyeceğinize bakalım. Daha sonra strese önemli ölçüde yardımcı olabilecek bazı kişisel bakım ipuçlarına bakacağız .

1. Kendinize Yas Tutmak İçin Zaman Ayırın

Boşanma, destek kaybı, arkadaşlık, yaşam tarzı değişiklikleri ve daha fazlası dahil olmak üzere birçok kayba neden olabileceğinden, keder yaşamak doğaldır. Bunu kabul etmek ve kendinize yas tutmak için zaman tanımak çok önemlidir. Muhtemelen bazı acı ve hoş olmayan hisler olacaktır, ancak onunla savaşmak yerine doğal iyileşme sürecine güvenmeye çalışın. Kendinize üzülmenize izin vermemek, deneyimi uzatabilir ve stresi kötüleştirebilir. Erkeklerin yas sürecini atlama olasılıkları kadınlara göre daha fazladır ve duygusal destek arama olasılıkları daha azdır, bu da genellikle daha sonra komplikasyonlarla sonuçlanır.

2. Duygularınızı Kabul Edin

Boşanma şoku bazen oldukça yoğun, nahoş duygular uyandırabilir. Ancak ortaya çıktıklarında onları bastırmak yerine kabul etmeye ve kabul etmeye çalışın. Öncelikle kendinize hangi duyguları yaşadığınızı sorun. Tetikleyici neydi? Onu tanımlayın, kabul edin ve bırakın. Bu duygulara sahip olduğunuz için kendinizi kötü hissetmeyin . Bunu yapabilirseniz, daha erken geçtiğini görmelisiniz. Bastırma, yalnızca içeride daha fazla gerilim oluşmasına yol açacaktır.

3. Oyalanmamaya veya Derin Düşünmemeye Dikkat Edin

Az önce zorlayıcı duyguları kabul etmenin önemini vurguladık ama bu, onları kasten cesaretlendirmeniz gerektiği anlamına gelmiyor. Evliliğinizde neyin yanlış gittiğini düşünmek, kendinizi veya başkalarını suçlamak ve diğer olumsuz düşünme alışkanlıkları yalnızca enerjinizi tüketir, sizi kötü bir ruh haline sokar ve özgüveninizi zedeler. Unutmayın, düşünceleriniz üzerinde kontrol sizdedir, bu yüzden onları kendi avantajınıza kullanmaya çalışın. Bir dahaki sefere kendinizi derin düşünürken yakaladığınızda, kendinize bunun muhtemelen yararlı olmayacağını hatırlatın ve daha yapıcı bir şeye geçin.

4. Hararetli Tartışmalara Girmeyin

Boşanma sırasında eski sevgilinizle aranızda bazı anlaşmazlıkların olması normaldir. Ancak farklılıklar şiddetli tartışmalara dönüşmeye başlarsa, daha sonra tekrar çözmeye çalışmadan önce oradan uzaklaşmak ve öfkenin azalmasına izin vermek daha iyidir. Siz ve eski sevgiliniz birbirinize saldırıyorsanız barışçıl bir çözüme ulaşmanız neredeyse imkansız olacak ve bu muhtemelen durumu daha da kötüleştirecek ve stres seviyelerini artıracaktır. Bunun yerine konuşmaları sakin, mantıklı ve yapıcı tutmaya çalışın.

5. Yakın Arkadaşlarınızla veya Ailenizle Zaman Geçirin

Boşanma yalnızlık hissini beraberinde getirse de, her şeyle yalnız baş etmeye çalışmamak önemlidir. Zor zamanlarda yakın arkadaşlarınızı ve ailenizi desteklemek için orada olacaksınız ve onlar da sizin için orada olacaklar. Duygularınızı paylaşırken kendinizi rahat hissettiğiniz kişilerle iletişime geçin ve yüz yüze bir buluşma ayarlayın veya telefonda sohbet edin. Sadece arkadaşlığından keyif aldığınız insanlarla takılmak, zihninizi bazı şeylerden uzaklaştırmanın, biraz eğlenmenin ve stresi azaltmanın harika bir yoludur.

6. Yeni Olumlu Bağlantılar Kurun

Boşanma evliliğinizin sona ermesi anlamına gelse de sosyal hayatınızın bazı kısımlarını kaybetmenize de yol açabilir. Eski eşinizin daha önce sosyalleştiğiniz arkadaşları ve ailesi artık hayatınızın önemli bir parçası olmayabilir. Bu nedenle yeni olumlu bağlantılar kurmaya açık olmak iyi bir fikirdir. Hobiler, spor, iş gibi ortak ilgi alanları veya toplulukta gönüllü çalışma ve arkadaşlık uygulamalarını kullanarak yeni insanlarla tanışabilir ve yeni arkadaşlıklar kurabilirsiniz. Sosyal ağınızı artırmak, ilerlemeye başlamanıza ve geleceğe dair iyimser olmanıza yardımcı olur.

7. İhtiyacınız Varsa Profesyonel Yardım Alın

Yaşadığınız stres veya keder yaşamınızı ciddi şekilde etkiliyorsa ve zamanla düzelmiyorsa, bir terapistle görüşme planlamak kesinlikle düşünmeye değer. Bazen boşanmanın ardından depresyon veya karmaşık keder gibi daha ciddi durumlar gelişebilir; bu nedenle, başa çıkma konusunda uzun süredir sorun yaşıyorsanız doğru tanı koymak çok önemlidir. Benzer şekilde, sosyal çevrenizin dışındaki biriyle konuşurken kendinizi daha rahat hissediyorsanız ve tarafsız, uzman tavsiyesi istiyorsanız, çevrimiçi terapi harika bir seçenektir.

Kişisel Bakımın Önemi

Boşanma sürecinde kendinize iyi bakmanız ve kişisel bakımınızı ihmal etmemeniz çok önemlidir . Bazı kişisel bakım aktivitelerinin stresi azalttığı kanıtlanmıştır, ayrıca boşanmanın stresi arttırdığı da belgelenmiştir, dolayısıyla mesele denge arayışıyla ilgilidir. Muhtemelen bu süre zarfında sağlıksız başa çıkma stratejilerinin çekici göründüğünü göreceksiniz, ancak bunlardan mümkün olduğunca kaçınmak için elinizden geleni yapın. Kişisel bakım yoluyla boşanma stresiyle nasıl başa çıkılacağı aşağıda açıklanmıştır:

8. Rahatlamak için Egzersiz Yapın

Egzersiz, stresi azaltmanın bilimsel olarak kanıtlanmış bir yoludur. İlgi çekici, eğlenceli veya rahatlatıcı bulduğunuz bir fiziksel aktiviteyi seçerseniz daha da etkili olur. Tek başınıza veya başkalarıyla sosyalleşirken, hangisini tercih ederseniz edin, egzersiz yapabilirsiniz. İster doğada hafif bir yürüyüş olsun, ister rekabetçi bir spor yapın ya da aradaki herhangi bir şey olsun, herhangi bir egzersiz türü, kendinizi iyi hissettiren endorfinlerin akmasını sağlamak için yeterlidir.

9. İyi Bir Gece Uykusu Alın

Bazıları, özellikle de zihinleri stresli düşüncelerle meşgulse, boşanma sırasında uykuya dalmakta zorluk yaşayabilirler. Aynı şekilde, bunalmış hissetmek de aşırı uyumaya ve sabahları yataktan kalkmada zorlanmaya neden olabilir. Her gün aynı saatte yatmak ve uyanmak her iki durumda da yardımcı olabilir. Uyumakta zorluk çekenler için, akşamları ekranlardan uzak durarak, rahatlatıcı müzik dinleyerek veya meditasyon yaparak gevşemek için kendinize biraz zaman tanıyın. Sabahları telefonunuzu hemen kullanmaktan kaçının, mümkünse 10 dakika güneş ışığına çıkın, besleyici bir kahvaltı yapın veya kendinizi daha pozitif ve uyanık hissetmek için hafif bir egzersiz yapın.

10. Sağlıklı Kalmak İçin İyi Beslenin

İyi beslenmek, yeni, sağlıklı ve moda olan bir diyetle ilgili değildir. Bu daha çok ne yediğinizin farkında olmak ve iştah kaybı nedeniyle başa çıkmanın veya az yemenin bir yolu olarak aşırı miktarda abur cubur yemediğinizden emin olmakla ilgilidir. Meyveler, sebzeler, tam tahıllar, balık, yumurta gibi birçok doğal gıdadan oluşan düzenli ve dengeli bir diyet uygulamaya çalışın ve aşırı işlenmiş gıdalardan mümkün olduğunca kaçının. Bu, boşanma sürecinde ihtiyacınız olan enerjiyi vermenize yardımcı olacaktır.

11. Yeni İlginç Şeyler Deneyin

Boşanma bir ilişkinin sonu anlamına gelirken aynı zamanda hayatınızda yeni bir dönemin başlangıcıdır. Boşanma, hayatınızı yeniden yapılandırmanız ve tatmin ve keyif getiren yeni ilgi alanlarının peşinden gitmeniz için bir fırsat sağlar. Belki daha canlı bir sosyal hayata sahip olmak, iş fırsatlarını keşfetmek, seyahat etmek, yeni bir hobiye başlamak veya ilginizi çeken herhangi bir şey istiyorsunuz. Hedeflerinizi yeniden tanımlamak ve sizi heyecanlandıran bir geleceğin temellerini atmak için bu fırsattan yararlanın.

12. Bir Rutini Takip Edin

Boşanma önemli bir aksaklık ve kaos kaynağı olsa da, bir rutine sahip olmak düzen ve denge duygusu sağlamaya yardımcı olabilir. Ayrıca organize olmak ve ne yaptığınızı bilmek, stresi yönetmenin ve aynı zamanda motivasyonu, üretkenliği ve odaklanmayı artırmanın mükemmel bir yoludur. Rutininizin çok katı olmasına ya da her günün her saatini planlamanıza gerek yok. İş, egzersiz, hobiler, market alışverişi, yemek, uyku veya kişisel bakım gibi haftalık ana aktiviteleriniz için zaman aşımı planlamaya çalışın.

13. Çok Fazla Haber Tüketmeyin

Bilgilenmek elbette iyidir. Ancak bu, haberleri günlük olarak tüketmeniz gerektiği anlamına gelmez. Haftada bir kez muhtemelen fazlasıyla yeterli olacaktır. Olumsuz haberleri ve duygu yüklü olayları sürekli izlemek veya okumak yorucudur. Sonunda kendinizi kızgın, sinirli, stresli veya üzgün hissedeceksiniz. Boşanma aşamasındayken şu anda ihtiyacın olan şey bu değil. Dünyanın dertlerini içselleştirmeden de uğraşacak yeterince işiniz var. Bu arada, haberlerden kaçınmak aynı zamanda sosyal medyada siyasi ve haber temelli içerikler arasında gezinmemek anlamına da geliyor!

14. Alkol ve Uyuşturucudan Kaçının

Akşam yemeğinde veya yakın bir arkadaşınızla sohbet ederken ara sıra bir kadeh şarap içmek iyidir, ancak başa çıkmanın bir yolu olarak aşırı alkol veya uyuşturucu kullanmaktan kaçının. Bunlar geçici olarak kendinizi daha iyi hissetmenize neden olabilir ancak uzun vadede kendinizi çok daha kötü hissetmenize neden olabilir. Uyuşturucu ve alkolün olumsuz etkileri ertesi günkü akşamdan kalma halinizden daha uzun sürer ve aynı zamanda işinizi kaçırmanıza, kişisel bakımınızı ihmal etmenize ve başka yararsız şeyler yapmanıza da yol açabilir.

15. Farkındalık Meditasyonunu Deneyin

Hayatımızın boşanma gibi stresli dönemlerinde zihnimizin aşırı meşgul ve bunalmış olması kolaydır. Sonuçta çözülmesi gereken çok şey olduğu için tüm bu düşüncelere sahip olmak gerekli görünebilir, ancak aslında bunlar bizi daha az üretken kılıyor. Araştırmalar meditasyonun stresi azaltmaya ve ruh halini iyileştirmeye yardımcı olabileceğini gösteriyor ; aynı zamanda zihninizi susturmaya da yardımcı olur, böylece her seferinde tek bir şey yapılması gerekenlere düzgün bir şekilde odaklanabilirsiniz.

Çocuklarınızın Boşanma Sorunlarıyla Başa Çıkmasına Yardımcı Olmak

Eğer ebeveynseniz, boşanmanız muhtemelen çocuklarınızı da etkileyecektir. Üzgün ​​ya da kafaları karışmış hissedebilirler ve ailedeki herhangi bir stres ya da gerilimden etkilenebilirler . Bu nedenle onlarla kaliteli zaman geçirmek ve bu süre zarfında duygusal destek sağlamak çok önemlidir. İşte çocukların boşanma veya ayrılık sırasında başa çıkmalarına yardımcı olacak bazı ipuçları:

  • Onlara her iki ebeveynin de onları sevdiğini hatırlatın.
  • Aşina oldukları düzenli rutinleri sürdürün.
  • Birlikte eğlenceli şeyler yaparak biraz zaman geçirin.
  • Canlandırıcı, iyimser ve güven verici olmaya çalışın.
  • Onları tartışmalardan ve çatışmalardan koruyun.
  • Duyguları hakkında sizinle konuşabileceklerini bilmelerini sağlayın.
  • Endişelerini dinleyin.
  • İyi yemek yediklerinden, iyi uyuduklarından ve hoşlandıkları bazı fiziksel aktiviteleri düzenli olarak yaptıklarından emin olun.

Özet

Boşanma önemli ölçüde strese ve aksamaya neden olsa da sizin ve çocuklarınızın bu süreci mümkün olduğunca sorunsuz atlatmasına yardımcı olmak için yapabileceğiniz bazı şeyler var. Yukarıda listelediğimiz boşanmayla başa çıkmanın 15 yolundan bazılarını uygularsanız, daha dayanıklı ve stresle başa çıkma konusunda daha hazırlıklı olursunuz. Ayrıca stres yönetiminizi ve başa çıkma becerilerinizi geliştirmek hayatınızın diğer birçok alanında size yardımcı olabilir, bu yüzden buna değer.

Unutmayın, boşanmayı tek başınıza atlatmaya çalışmak zorunda değilsiniz. Arkadaşlarınızla ve ailenizle konuşmak duygusal destek almanın harika bir yoludur, ancak ihtiyacınız varsa profesyonel yardım da mevcuttur.

Yazar HicrettaylaN Blogger/Web Design
Takip Et
Çoğumuz hayatımızı yönetmenin günlük akışına o kadar kapılıyoruz ki bazen kayboluyoruz. Hayatın hamster çarkı asla durmaz ve siz farkına varmadan haftalar, aylar ve yıllar uçup gider. Hayatınız için önemli olan şeylere odaklanın, ve yaşamınızı zenginleştirmek için çalışın. Teknoloji ve Web Tasarım benim mutluluk listemdeki kutuları işaretlemede en başta gelmektedir. Bazı harika ipuçları, deneyim, fikir ve diğer bloglardan öğrendiklerimi paylaşarak, insanların hayatlarında bir fark yaratmayı umuyorum.
Sizde Yorum Yapın

Sizde Yorum Yapın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir