Bel Ağrısına Ne İyi Gelir? - HicrettaylaN

Bel Ağrısına Ne İyi Gelir?

HicrettaylaN
12 Dakika

Eğer bel ağrısı çekiyorsanız yalnız değilsiniz. Hastalık Kontrol ve Önleme Merkezlerine göre çalışan her dört yetişkinden biri bel ağrısı yaşıyor.

Bel ağrısının nedenlerini, semptomlarınızı evde yönetmek ve tedavi etmek için değerli ipuçlarını ve hissettiğiniz ağrıyı hafifletme seçenekleri hakkında bir sırt uzmanına ne zaman başvurmanız gerektiğini öğrenmek için okumaya devam edin.

Bel Ağrısı Nedir?

Bazı kişilerde bel ağrısı hafiftir ve gelip geçer. Ağrı devam ediyor ve yaşam kalitesini ciddi şekilde etkiliyor.

İki tür sırt ağrısı vardır:

  • Akut Sırt Ağrısı
  • Kronik Sırt Ağrısı

Akut Sırt Ağrısı

Kısa süreli bel ağrısına akut denir ve en yaygın olanıdır, yalnızca birkaç günden birkaç haftaya kadar sürer. Genellikle birkaç gün dinlenmeyle kendi kendine düzelir.

Kronik Sırt Ağrısı

Akut bel ağrısından etkilenen kişilerin yaklaşık yüzde 20’sinde, 12 hafta veya daha uzun süren kronik bel ağrısı gelişecektir. Bazı durumlarda ağrıya neden olan yaralanma veya durumun tedavisi rahatlama sağlayacaktır. Diğer durumlarda ağrı devam edebilir ve tedavi gerektirebilir

Bel Ağrısı Belirtileri

Sırt ağrısıyla ilişkili semptomlar, yaralanmanın veya durumun nedenine veya ciddiyetine bağlı olarak değişebilir. Bazı yaygın semptomlar şunları içerir:

  • Sırtınızı Bükme veya Bükme Sorunu
  • Dik Durmada Zorluk
  • Donuk Ağrılar veya Bıçaklanma Ağrıları
  • Bir veya Her İki Bacağa Yayılan Ağrılar
  • Zayıflık, Uyuşma veya Karıncalanma Duyguları

Acil Bakım Gerektiren Sırt Ağrısı Belirtileri

Vücudunuzu ve sizin için neyin normal, neyin anormal olduğunu biliyorsunuz. Hissettiğiniz acıya veya anormal hislere dikkat edin ve bir sorun olduğunu düşünüyorsanız bir doktora görünün.

Aşağıdaki ciddi semptomlardan herhangi birini yaşarsanız hemen tıbbi yardım alın:

  • Şiddetli Bacak Ağrısı veya Bel Ağrısı
  • Ani Güçsüzlük, Uyuşma, Karıncalanma veya Elektrik Çarpmasına Benzeri Ağrı
  • İki Hafta Sonra İyileşmeyen Ağrı
  • Evde Çözümler Kullanırken Bile Kötüleşen Ağrı
  • Bağırsaklarınızın veya Mesane Fonksiyonunuzun Kontrolünü Kaybedersiniz

Bel Ağrısının Nedenleri Nelerdir?

Bel ağrısının birçok farklı potansiyel nedeni vardır. Ağrınıza neyin sebep olduğunu bulmak, rahatlama sağlayacak ve normal aktivitelerinize geri dönmenizi sağlayacak uygun tedaviyi almanıza yardımcı olabilir.

İşle İlgili Nedenler

Hemen hemen herkesin hayatının bir noktasında bel ağrısı vardır ve bu, İşini kaybetmenin en önemli nedenlerinden biridir. Ne yazık ki, sırt ağrınızın ilk nedeni işiniz de olabilir.

İşiniz ağır kaldırmayı, itmeyi, çekmeyi veya omurganızı titreten ekipmanların kullanılmasını gerektiriyorsa, sırt ağrısına neden olacak bir yaralanma riskiyle karşı karşıyasınız demektir.

Ofis çalışanları da sırt problemleri açısından risk altındadır. Çok az aktiviteyle veya hiç aktivite olmadan uzun süre oturmak, kas zayıflığı ve dengesizlik yaratır, bu da bel ağrısına neden olur; özellikle kötü duruş veya yeterli sırt desteği sağlamayan bir sandalye ile.

Yaralanma Türleri

Herkes bel ağrısıyla sonuçlanan akut bir yaralanmaya maruz kalabilir. Yine de, özellikle basketbol, ​​futbol veya ragbi gibi yüksek temaslı sporlara katılan sporcularda yaygındır. Ayrıca bir araba kazasında, düşmede veya başka bir travmatik olayda da meydana gelebilirler.

Sırt ağrısına katkıda bulunan en yaygın yaralanma türleri şunlardır:

  • Burkulma (Aşırı Gerilmiş veya Yırtık Bağlar)
  • Suşlar (Tendonlarda veya Kaslarda Yırtıklar)
  • Spazmlar (Bir Kas veya Kas Grubunun Ani Kasılması)

Bel Ağrısına Neden Olan Durumlar

Omurganın çeşitli koşulları bel ağrısını en önemli semptomlardan biri olarak listeliyor. Bu koşullar en sık görülenden en az görülene doğru aşağıdakileri içerir:

  • Bel Fıtığı (Genellikle bel ve bacak ağrısına neden olur)
  • Spondilolistezis (Genellikle bel ve bacak ağrısına neden olur)
  • Spinal Stenoz (Genellikle bel ve bacak ağrısına neden olur)
  • Artrit
  • Siyatik (Genellikle bel ve bacak ağrısına neden olur)
  • Spinal Sinir Sıkıştırması veya Enflamasyonu (Genellikle bel ve bacak ağrısına neden olur)
  • Osteoporoz (Kırıklara yol açan)
  • Fibromiyalji
  • Omurgayı İçeren Enfeksiyonlar
  • Ankilozan spondilit

Bel Ağrısının Diğer Şaşırtıcı Nedenleri

Yukarıdaki yaralanmalar ve durumlar bel ağrısının yaygın nedenleri olsa da, farkında bile olmadığınız başka yaşam tarzı nedenleri de vardır. Neyse ki bunların hepsi dikkatli davranarak ve birkaç küçük ayarlama yaparak değiştirebileceğiniz şeylerdir.

Duruş

Kimse kötü bir duruşa sahip olmak istemez ancak otururken veya ayakta dururken kambur durma veya kambur durma alışkanlığını edinmek kolaydır. Duruşunuzda aşağıdaki ayarlamaları yaparak bel ağrısını azaltabilir veya önleyebilirsiniz.

Otururken:

  • Sandalyenizde mümkün olduğunca dik oturun.
  • Çeneniz yere paralel olacak şekilde her iki ayağınızı da yere düz bir şekilde yerleştirin.
  • Omuzlarınızı gevşetin.
  • Gerekirse alt sırt kıvrımınızı desteklemek için sarılmış bir havlu veya bel yastığı kullanın.

Ayakta iken:

  • Başınızı kulak hizanızda düz tutun.
  • Omuzlarınızın eşit ve kalçalarınızın düz olduğundan emin olun.
  • Dizlerinizi gevşetin ve ikisini de düz ileri doğrultun.
  • İyi destek sunan rahat ayakkabılar giyin.

Yatağınız

Uyuduğunuz yatak tipinin bel ağrınıza katkıda bulunması mümkündür. Uyku Danışmanına göre , orta-sert bir yatakta uyuyan kişilerin yaklaşık %56’sı, daha yumuşak bir yatakta uyuyanlara göre sabahları daha az sırt ağrısı çekiyor.

Yatağınızın size acı verdiğini düşünüyorsanız, daha iyi desteği olan farklı bir yatağı denemenin zamanı gelmiş olabilir. Uyku uzmanları ayrıca her sekiz ila on yılda bir yeni yatak almanızı tavsiye ediyor; bu nedenle, eğer yatağınızı on yıldan daha uzun süre kullandıysanız, muhtemelen onu değiştirme zamanı gelmiştir.

Çantanız veya Sırt Çantanız

Her gün çanta taşımak (özellikle ağır olanı), boyun, omuz veya bel ağrısının kaynağı olabilir. Çantanızı taşırken vücudunuz, başınızı ve boynunuzu öne doğru iterek bir omuz üzerindeki ağırlığı dengeler. Bu, omurganızın omurlarına, disklerine ve sinirlerine ekstra stres uygular.

Ağırlık omuzlarınıza eşit olarak dağıtıldığı için sırt çantası daha iyi bir seçimdir. Ancak sırt çantası çok ağırsa veya üzerinize tam oturmuyorsa boyun, omuz ve sırt ağrısı riskinizi de artırabilir.

Herhangi bir çanta taşırken kendinize uygun olanı seçin ve onu fazla doldurmamaya çalışın!

Kimler Bel Ağrısı Riski Altındadır?

Çoğu insan hayatının bir noktasında, hatta birçok kez bel ağrısıyla uğraşmak zorunda kalacaktır. Herkes bel ağrısı yaşayabilirken bazı faktörler riskinizi artırabilir.

Bel Ağrısı Gelişimi İçin Risk Faktörleri

İlerlemiş yaş. Yaşlandıkça sırt ağrısı daha yaygın hale gelir. Osteoporozdan kaynaklanan kemik gücü kaybı, kırıklara ve kas elastikiyetinin ve tonusunun azalmasına neden olur. Omurlararası diskleriniz de yaşla birlikte sıvı ve esneklik kaybeder, bu da omurlarınızı yastıklama yeteneklerini azaltır.

Fazla kilo. Aşırı kilolu veya obez olmak omurgaya ekstra baskı uygulayarak bel ağrısı riskinin artmasına katkıda bulunur.

Sigara içmek. Sigaradaki kimyasallar disklerinize giden kan akışını ve oksijeni kısıtlayarak disklerinizin daha hızlı bozulmasına ve ağrıya neden olur.

İşiniz. Eğer işiniz ağır kaldırmayı, itmeyi veya çekmeyi gerektiriyorsa sırt ağrısı riski daha yüksektir. Masa başında çalışmak da ağrıya neden olabilir, özellikle de doğru duruşa sahip değilseniz.

Fitness Düzeyi. Sırt ağrısı, omurgayı gerektiği gibi destekleyemeyen zayıf sırt ve karın kaslarına sahip kişilerde daha sık görülür. Her gün orta düzeyde fiziksel aktivite yapmak, omurga disklerinizin bütünlüğünü korumanıza yardımcı olabilir.

Genetik. Ankilozan spondilit gibi sırt ağrısına neden olan bazı durumlar genetiktir. Yani eğer ailenizdeki kişiler bu durumdan muzdaripse, siz de daha yüksek risk altında olabilirsiniz.

Gelecekteki Sırt Ağrısını Önlemenin Yolları

Yaşlanma kaçınılmazdır, dolayısıyla bel ağrısını önlemenin garantili bir yolu yoktur. Ancak riskinizi azaltmak için atabileceğiniz bazı adımlar vardır:

  1. Sağlıklı Kiloyu Korumak
  2. Sigara içmemek
  3. Düzenli Egzersiz Yapmak
  4. İyi Duruş Uygulamak
  5. Doğru Kaldırma Tekniklerini Kullanmak (Sırtınızla değil, bacaklarınızla kaldırın)
  6. Omurgayı Destekleyen Sandalyelerde Oturmak
  7. İyi Ayak Kemeri Desteği Olan Ayakkabı Giymek

Yoga

Belirli yoga pozlarını uygulamak akut ve bel ağrısına yardımcı olabilir ve siyatik ağrısını hafiflettiği gösterilmiştir . Sadece deneyimli bir eğitmenden rehberlik aldığınızdan emin olun ve aşırıya kaçmayın. Vücudunuzu rahatsız edici pozisyonlara itmek yaralanmalara neden olabilir ve daha fazla sırt problemi yaratabilir.

Masaj terapisi

Masaj, özellikle egzersiz ve esneme hareketleri ile birleştirildiğinde kronik bel ağrısını azaltmaya veya hafifletmeye yardımcı olabilir. Masaj terapisinde kas gerginliğini azaltan ve iltihabı azaltan teknikler kullanılır. Odaklanması gereken doğru alanları bilen, sırt ağrısına aşina, deneyimli bir masaj terapisti arayın.

Akupunktur

Sırt ağrısı çeken bazı kişiler, akupunktur gibi geleneksel olmayan tedavilerin ağrılarını azaltmaya yardımcı olduğunu düşünüyor. Akupunktur, vücudun çeşitli bölgelerine ince iğnelerin yerleştirilmesini içerir; bu, endorfin, serotonin ve asetilkolin dahil olmak üzere doğal ağrı kesici kimyasalların salınmasına neden olur.

Ağrı Kesici İlaçlar

Çoğu kişi, reçetesiz satılan ağrı kesici ilaçlar veya kremler sayesinde hafif bel ağrısında en azından bir miktar rahatlama hisseder.

Aşağıdaki steroidal olmayan antiinflamatuar ilaçlar (NSAID’ler) ve reçetesiz satılan ağrı kesici ilaçlar ağrı ve iltihaplanmaya yardımcı olabilir:

  • İbuprofen (Advil, Motrin)
  • Naproksen (Aleve)
  • Asetaminofen (Tylenol)

Bel Ağrısının Giderilmesi İçin Enjeksiyonlar

İlaçlarla konservatif tedavi ve fizik tedavi tek başına şiddetli veya kronik ağrıyı gidermediyse, doktorunuz bir sonraki eylem planı olarak sırtınıza steroid enjeksiyonu yapılmasını önerebilir.

Bel Ağrısı Hakkında Sık Sorulan Sorular

Bel ağrısının nedenleri ve tedavileri hakkında daha fazla bilgi edinmek için bu sık sorulan sorulara göz atın.

Bel Ağrısının Ciddi Olduğunu Nasıl Anlarsınız?

Sırt ağrısı asla normal değildir, ancak çoğu zaman sınırlı aktivite ve konservatif tedavilerle kendi kendine iyileşir. Ancak ağrınız şiddetliyse, birkaç haftalık sınırlı aktiviteden sonra da devam ediyorsa, bacaklarınızda/bacaklarınızda sinir semptomları gelişirse veya ağrınız kötüleşmeye başlarsa, durumunuzun doğru teşhisi için bir doktora görünmelisiniz.

Bel Ağrısının En Yaygın Nedenleri Nelerdir?

Bel ağrısının altında yatan pek çok farklı neden vardır, ancak en yaygın olanları arasında kas gerginliği, disk yaralanması veya omurga stenozu bulunur. Bir sırt doktoru ağrınızın nedenini teşhis edebilir ve rahatlamak için en iyi eylem yolunu önerebilir.

Bel Ağrısını Gidermenin En Kolay Yolu Nedir?

Akut sırt ağrısı genellikle sınırlı aktiviteyle ve aşağıdakiler de dahil olmak üzere tedavilerin yardımıyla kendi kendine iyileşir:

  • Steroid Olmayan Antiinflamatuar İlaçlar (NSAID’ler)
  • Kas Gevşetici İlaçlar
  • Topikal Ağrı Giderici Kremler, Jeller veya Bantlar
  • Sıcak ve Soğuk Terapi
  • Nazik Germe veya Fizik Tedavi

Bu tedaviler ağrınızı hafifletmeye yardımcı olmazsa, değerlendirme için bir doktora görünün.

Bel Ağrısı Ne Zaman Ameliyatla Tedavi Edilir?

Sinir tahrişi, kas-iskelet sistemi yaralanmaları veya sinir sıkışmasından kaynaklanan akut veya kronik bel ağrınız varsa ve konservatif tedaviler yardımcı olmadıysa doktorunuz sırt ameliyatı önerebilir .

Bel Ağrınız İçin Tıbbi Bakım Alma Zamanının Gelip Gelmediğini Nasıl Anlayabilirsiniz?

Bel ağrınız hedeflerinize ulaşmanızı engelliyorsa veya yaşam kalitenizi etkiliyorsa bir uzmandan randevu almanın vakti gelmiş demektir. Bacak(lar)ınızda sinir ağrısı gelişirse değerlendirilmek isteyebilirsiniz. Ayrıca zayıflık, uyuşukluk veya başka nörolojik belirtiler geliştirirseniz, bir omurga cerrahıyla değerlendirmeyi düşünebilirsiniz.

Yazar HicrettaylaN Blogger/Web Design
Takip Et
Çoğumuz hayatımızı yönetmenin günlük akışına o kadar kapılıyoruz ki bazen kayboluyoruz. Hayatın hamster çarkı asla durmaz ve siz farkına varmadan haftalar, aylar ve yıllar uçup gider. Hayatınız için önemli olan şeylere odaklanın, ve yaşamınızı zenginleştirmek için çalışın. Teknoloji ve Web Tasarım benim mutluluk listemdeki kutuları işaretlemede en başta gelmektedir. Bazı harika ipuçları, deneyim, fikir ve diğer bloglardan öğrendiklerimi paylaşarak, insanların hayatlarında bir fark yaratmayı umuyorum.
Sizde Yorum Yapın

Sizde Yorum Yapın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir