Baş Ağrısına Ne İyi Gelir 9 Etkili Yöntem - HicrettaylaN

Baş Ağrısına Ne İyi Gelir 9 Etkili Yöntem

HicrettaylaN
7 Dakika
Baş Ağrısına Ne İyi Gelir 9 Etkili Yöntem

Bazı ev ilaçları ve yaşam tarzı değişiklikleri baş ağrılarından daha hızlı kurtulmanıza yardımcı olabilir. Bu, sıvı alımını korumayı, diyetinizi değiştirmeyi veya masaj ve akupunktur gibi şeyleri denemeyi içerir.

Baş ağrınızı hafifletmek

Günümüzün yoğun dünyasında birçok insan için baş ağrıları giderek yaygınlaşan bir olay haline geldi. Bazen bunlar tıbbi durumların sonucudur, ancak sıklıkla stres, dehidrasyon, gece geç saatlere kadar çalışma veya egzersiz dersinde aşırıya kaçmanın bir sonucudur.

Reçetesiz satılan ibuprofen veya asetaminofen veya reçeteli baş ağrısı ilaçları da dahil olmak üzere baş ağrılarını azaltmak için pek çok tedavi olsa da, bunlar her zaman semptomları ortadan kaldırmaz.

Her ne kadar cazip gelse de çözüm önerilen dozdan fazlasını almak değildir. Aslında pek çok yaygın (ve son derece basit) yaşam tarzı alışkanlığı, bir hap almadan bile baş ağrısı ağrınızı azaltmanıza yardımcı olabilir.

1. Masaj terapisi

Evet, masajlar lüks gibi görünebilir ama aynı zamanda inanılmaz derecede tedavi edicidir. Bazen baş ağrıları, kötü duruştan veya sıkı bir egzersiz rutininden kaynaklanan kas gerginliği nedeniyle vücudun üst kısmındaki gerginlikten kaynaklanır.

Masaj terapisi kronik ağrıyı azaltmanın yanı sıra baş ağrısına neden olan kas gerginliğini de hafifletebilir.

Masaj türlerini (İsveç, derin doku, shiatsu, vb.) araştırmaya zaman ayırın ve yakınınızdaki, spesifik ağrı noktalarınızı etkili bir şekilde çözebilecek bir uygulayıcıya güvenilir tavsiyeler alın.

2. Sıcak/soğuk uygulamalar

Kas gerginliğine bağlı baş ağrıları için sıcak ve/veya soğuk kompresler rahatlama sağlayabilir. Soğuk kısım için cildinize zarar vermemek için buzu ince bir bezle kaplı plastik bir torbaya koyun. Buz torbasını alnınıza ve/veya yanaklarınıza, yani ağrının en büyük kaynağı olan yere yerleştirin.

Soğuk paket uygulamalarını bir seferde 10 dakikayı geçmeyecek şekilde sınırlandırdığınızdan emin olun.

Sıcak kısım için çoğu eczaneden ısı paketi satın alabilir veya pişmemiş pirinç kullanarak kendiniz hazırlayabilirsiniz. Küçük bir yastık kılıfı veya kumaş parçası alın ve üçte ikisini pişmemiş pirinçle doldurun. Açık ucu birbirine dikin veya bağlayın.

Gerektiğinde pirinci bir dakika boyunca mikrodalgada ısıtın. Isıtılmış bir rahatlama için boynunuzun arkasına veya alnınıza uygulayın.

3. Aromaterapi

Aromaterapi, belirli kokuların beyinde nasıl olumlu ve hatta iyileştirici tepkileri tetikleyebileceğinin incelenmesidir.

Bazı kokuların baş ağrısını hafiflettiği ve azalttığı rapor edilmiştir. Bunlara nane özü, okaliptüs ve lavanta yağı dahildir. Birçok yerel sağlıklı gıda mağazasında veya internette kolayca bulunabilirler.

4. Akupunktur

Akupunktur, enerji akışını teşvik etmek için vücudun önemli bölgelerine ince, keskin iğnelerin uygulanmasını içerir. Vücudun doğal ağrı giderici bileşiklerini uyardığı düşünülüyor ve baş ağrısı sıklığını ve şiddetini azalttığı gösterildi.

5. Nefes egzersizleri

Evet, nefes almak. Bilirsin, zaten her zaman yaptığın şey bu! Kulağa saçma gelebilir ama gerilime bağlı baş ağrıları bazen zihninizi odaklamanıza ve kaslarınızı gevşetmenize yardımcı olan düzenli nefes egzersizleriyle hafifletilebilir.

Evinizde, ofisinizde veya dikkatinizin dağılmayacağı başka bir yerde rahat bir sandalyenin bulunduğu sessiz bir yer bularak başlayın. Daha sonra yavaş, ritmik nefesler alın, beş saniye nefes alın ve beş saniye nefes verin. Rahatladıkça kas gerginliğiniz azalır.

Ayrıca vücudunuzdaki her büyük kas grubuna odaklanarak ilerleyici bir rahatlama tekniğini de deneyebilirsiniz. Ayak parmaklarınızdan başlayın ve yukarı doğru ilerleyin.

6. Hidrasyon

Dehidrasyon baş ağrısına katkıda bulunabilir, ancak kolaylıkla önlenebilir. Eski moda bir bardak su içmek, Pedialyte, Gatorade veya Powerade gibi elektrolit içeren bir içecek kadar yardımcı olabilir.

Ancak baş ağrısını azaltabilecek içecekler olduğu gibi, onları tetikleyebilecek içecekler de vardır.

Çok fazla kahve veya çok fazla kafeinli meşrubat içmek baş ağrısına neden olabilir. Yani normalde güne Starbucks dörtlü latte ile başlıyorsanız, bunu yarı kafeinli ve yarı kafeinsizden oluşan daha hafif bir karışımla değiştirmek isteyebilirsiniz.

Alkol ve özellikle kırmızı şarap da baş ağrısını tetikleyen dehidrasyona yol açabilir.

7. Uyku

Uykusuzluğun neden olduğu sağlık sorunları hakkında çok şey duyuyoruz ve gece boyunca minimum uykunuzu almamak kronik baş ağrılarına yol açabilir. Ancak daha fazla uykuya ihtiyacınız olduğunu bilmek ve aslında onu almak iki farklı şeydir.

Uykunuzun miktarını ve kalitesini artırmanın aşağıdakiler de dahil olmak üzere çeşitli yolları vardır.

Bir uyku programına bağlı kalın. Yatağa gidin ve düzenli saatlerde uyanın. 15 dakika erken yatsanız veya 15 dakika geç uyusanız bile bu doğru yönde atılmış bir adım olabilir.

Yatmadan önceki saatlerde uyarıcılardan kaçının. Alkol, şeker, nikotin ve kafein gibi uyarıcılar uykunuzu kaçırabilir ve geceleri tuvalete giderek uyanık kalmanıza neden olabilir. Başınız yastığa çarpmadan önce vücudunuza dinlenmesi için zaman tanıyın.

Yatmadan önce rahatlatıcı bir aktivite seçin. Televizyonu veya bilgisayarı kapatın ve kendinize güzel bir kitap veya sıcak bir banyo yaptırın. Kulağa eski moda gelebilir ama biraz rahatlamak çok işe yarar!

8. ‘Baş ağrısı diyeti’ uygulayın

Bazı yiyecekler lezzetli olsa da baş ağrılarına katkıda bulunduğu bilinmektedir. Günlük olarak veya özellikle baş ağrısı yaşadığınızda tükettiğiniz yiyecek ve içeceklerin yer aldığı bir “baş ağrısı günlüğü” tutmayı deneyin.

Belirli bir tetikleyiciyi tespit ederseniz, bir süre ondan kaçının ve baş ağrılarının azalıp azalmadığına bakın. Olası sorunlu gıdalar şunları içerir:

Kafein içeren yiyecek ve içecekler. Örnekler arasında çikolata, kahve, kola ve çay bulunur.

Monosodyum glutamat içeren gıdalar. MSG koruyucu olarak kullanılır ve geleneksel olarak bazı Asya yemeklerinde kullanılır. Ayrıca hazır ramen eriştesi gibi yiyeceklerde de bulunur.

Nitrat içeren gıdalar. Sosisli sandviç, öğle yemeği eti, sosis ve sucuk gibi basit etlerin çoğu baş ağrısına neden olabilir.

Tiramin içeren gıdalar. Tiramin, tirozin adı verilen bir amino asidin parçalanmasıyla üretilen bir bileşiktir ve pizza ve eski peynir gibi yiyeceklerde bulunur.

9. Rahatlatıcı çaylar tüketin

Dumanı tüten bir fincan bitki çayının sıcaklığı ve rahatlığı, onu geceleri dinlenmek için mükemmel bir yol haline getirir. Aynı rahatlatıcı nitelikler ağrıyı hafifletici etkilere de sahip olabilir. Bitkiler tıbbi durumlarla ve ilaçlarla etkileşime girebileceğinden, bu çayları içmeden önce bir doktora danışmanız önemlidir.

Rahatlamak için favoriler arasında papatya, zencefil ve karahindiba bulunur.

Yazar HicrettaylaN Blogger/Web Design
Takip Et
Çoğumuz hayatımızı yönetmenin günlük akışına o kadar kapılıyoruz ki bazen kayboluyoruz. Hayatın hamster çarkı asla durmaz ve siz farkına varmadan haftalar, aylar ve yıllar uçup gider. Hayatınız için önemli olan şeylere odaklanın, ve yaşamınızı zenginleştirmek için çalışın. Teknoloji ve Web Tasarım benim mutluluk listemdeki kutuları işaretlemede en başta gelmektedir. Bazı harika ipuçları, deneyim, fikir ve diğer bloglardan öğrendiklerimi paylaşarak, insanların hayatlarında bir fark yaratmayı umuyorum.
Sizde Yorum Yapın

Sizde Yorum Yapın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir